شماره دوم بازی ARK رسما معرفی گردید

به گزارش مجله کالارنا، استودیوی Wildcard ساخت بازی ARK II را همراه با یک تریلر تایید کرد. بازیگر معروف، وین دیزل در این بازی وجود دارد و این بازی در سال 2022 علاوه بر کامپیوترهای شخصی برای کنسول های ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.

شماره دوم بازی ARK رسما معرفی گردید

بازی های ARK در سبک بقا هستند. هدف اصلی بازیکن در این بازی ها زنده ماندن در شرایط سخت است. گیم پلی این بازی ها از جمع آوری منابع و ساخت چیز های مختلف از جمله سازه ها و اسلحه ها تشکیل شده. البته مهم ترین چیزی که این بازی را از دیگر بازی های بقا متمایز می نماید، وجود تعداد بسیار بالایی از موجودات مختلف، به خصوص دایناسور ها است که حتی می توان آن ها را رام و از آن ها استفاده کرد. این بازی یک خط داستانی هم دارد که بیشتر بهانه ای برای جلو رفتن در محیط های بازی محسوب می گردد و بخشی اصلی این بازی به شمار نمی رود.

ساخت نسخه اول بازی ARK از سال 2014 آغاز شد و حدود یک سال بعد به شکل دسترسی زودهنگام (Early Access) منتشر شد؛ یعنی سازندگان این بازی، بازی خود را پیش از اتمام کامل ساخت آن منتشر کردند تا با دریافت بازخورد از بازیکنان، فرآیند توسعه را ادامه دهند. این بازی حدود دو سال در حالت دسترسی زودهنگام ماند و در سال 2017 برای کامپیوتر های شخصی و کنسول های نسل هشتم منتشر شد. با وجود این که در میان بازی های بقامحور که روز به روز بیشتر می شوند، ARK از آثار باکیفیت تر به شمار می رود اما هنوز هم که 3 سال از عرضه این بازی می گذرد، این بازی مسائل فراوانی دارد و حس محصولی کامل را نمی دهد. در زمانی که هنوز نسخه اول بازی ARK تکمیل نشده، سارنده های آن به فکر ساخت دنباله ای برای این بازی افتاده اند.

مهم ترین اطلاعاتی که از بازی ARK II داریم به تریلر این بازی محدود می شوند. اولین چیزی که در این تریلر به وضوح دیده می گردد، حضور وین دیزل است. گویا سازنده های آرک قصد دارند روی داستان این بازی تمرکز بیشتری نمایند. البته این که حضور یک بازیگر هالیوودی که به جز هیکل درست و حسابی، استعداد چشم گیری در هنر بازیگری ندارد چه یاریی به روایت یک داستان، آن هم در یک بازی مستقل می نماید معین نیست. معینا حضور وین دیزل می تواند به فروش بازی ARK II یاری شایانی کند اما بدون شک برای حضور این بازیگر هزینه زیادی صرف شده و این موضوع به بودجه ساخت خود بازی صدمه خواهد زد که در نهایت می تواند تأثیر منفی روی کیفیت این بازی داشته باشد.

دومین چیزی که می توانیم از این تریلر ببینیم گرافیک فوق العاده آن است. این تریلر با استفاده از منابع داخل بازی ساخته شده و می توانیم در آن کیفیت بسیار بالای بازی را ببینیم. نورپردازی و مدل چهره ها در تریلر عالی هستند. البته کیفیت محیط ها و گیاهان چیزی هستند که واقعا در میان این تریلر می درخشند. با وجود کیفیت بالای گیاهان و محیط ها، گرافیکی که در تریلر بازی می بینیم بی نقص نیست و در گوشه کنار تریلر چیزهایی مانند کیفیت آب وجود دارند که کمی توی ذوق می زنند.

در میان این همه زیبایی، وقتی شخصیت های بازی آغاز به حرکت می نمایند واقعا قصر آرزو ها خراب می گردد. گیر دادن به تریلر یک بازی چندان کار درستی نیست اما انیمیشن هایی که در این تریلر می بینیم واقعا ناامیدنماینده هستند.

سازندگان بازی ARK II بیان نموده اند که این بازی دو سال بعد عرضه خواهد شد. البته با توجه به سابقه کاری این تیم بعید نیست منظور آن ها عرضه بازی به صورت دسترسی زودهنگام باشد و چندین سال بعد، این بازی به عنوان اثری کامل عرضه گردد و سال های دیگری هم طول بکشد که مسائل بازی برطرف شوند تا بتوان تجربه ای قابل قبول داشت. علاوه بر بازی ARK II، تیم سازنده این بازی یک مجموعه انیمیشنی را هم در دنیای ARK تأیید نموده اند که می تواند برای هواداران این بازی ها جالب باشد.

در ادامه می توانید تریلر بازی ARK II را ببینید.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1447

به "شماره دوم بازی ARK رسما معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره دوم بازی ARK رسما معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید