شناسایی 130 احتیاج فناورانه استان قزوین، قزوین میزبان رویداد تانا

به گزارش مجله کالارنا، رییس پارک علم و فناوری استان قزوین از شناسایی 130 احتیاج فناورانه استان در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و دستگاه های دولتی اطلاع داد .

شناسایی 130 احتیاج فناورانه استان قزوین، قزوین میزبان رویداد تانا

جعفر احمدی رییس پارک علم و فناوری استان قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تقویت ساختار های فناورانه بخش خصوصی اصلی ترین راهبرد توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان است، گفت: در این راستا 130 احتیاج فناورانه استان در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و دستگاه های دولتی شناسایی شده است.

احمدی اضافه نمود: به موجب ماده 12 قانون جهش دانش بنیان با هماهنگی پارک علم و فناوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان قزوین شکل گرفته است.

وی گفت: ماموریت اصلی پارک ها این است که تسهیل نماینده شکوفایی دانش نهفته در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در راستای توسعه ملی، منطقه ای و فراوری ثروت با احتیاج های فناورانه باشند.

احمدی با اشاره به میزبانی رویداد تانا به میزبانی قزوین از 9 تا 11 آبان ماه توضیح داد؛ تانا یا رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها بستری مناسب برای توسعه اکوسیستم فناروی و نوآوری هر استان به سوی توسعه خلاق و ارزش آفرینی است که در سال فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین با ابتکار وزارت علوم و همت پارک های علم و فناوری کشور و با حمایت و هم افزایی شرکت های پیشرو، مسیر توسعه فناوری و نوآوری کشور را هموار می سازد.

وی، قرار دادن دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در کنار هم برای شناسایی احتیاج های فناورانه و ارائه راه چاره های مناسب در این زمینه را هدف اصلی از برگزاری رویداد تانا دانست و گفت: شرکت نمایندگان در این رویداد مسائل و مسائل در حوزه های مختلف را شناسایی و راه چاره پیشنهادی خود را ارائه می دهند و بر اساس مفید و راهگشا بودن راه چاره مذکور، از آن ها حمایت خواهد شد.

احمدی اضافه نمود: طی برگزاری رویداد تانا افراد و واحد هایی که معضل دارند و افرادی که می توانند مسئله را مرتفع نمایند دور هم جمع می شوند و بحث می نمایند و به نتیجه می رسند.

وی خاطر نشان کرد: رویداد تانا ویژه تمام استان ها است و استان قزوین اولین برگزار نماینده این طرح به شمار ثی رود که ممکن است از این پس آن را به صورت فصلی و یا دو بار در سال برگزار کند.

احمدی توضیح داد: شبکه نوآوری هربار بین بازیگران مختلف، فناوران و نوآوران، دانشگاه ها و دستگاه برگزار می گردد تا تمام مسائل شناسایی و آنالیز شده و در راستا حل آن ها نظرات منعقد گردد.

وی یاد آور شد: صاحبان ایده از همه استان ها در زمینه های کشاورزی، محیط زیست، گردشگری و صنایع می توانند احتیاج و راه چاره مورد نظر خود را ارائه دهند.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2224

به "شناسایی 130 احتیاج فناورانه استان قزوین، قزوین میزبان رویداد تانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 130 احتیاج فناورانه استان قزوین، قزوین میزبان رویداد تانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید