صدور اسناد مالکیت برای 75 درصد روستاهای قزوین

به گزارش مجله کالارنا، اسناد مالکیت 75 درصد از روستاهای واجد شرایط قزوین تا به امروز از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری اداره کل ثبت و اسناد استان صادر شده است.

صدور اسناد مالکیت برای 75 درصد روستاهای قزوین

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، علی خانجانیان، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: یکی از دلایل مهم در مورد صدور اسناد مالکیت روستایی، موقوفه بودن بخشی از اراضی موجود است که باعث شده تا بخشی از این کار با تاخیر انجام گردد.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان قزوین دارای 844 روستای دارای خانوار است، توضیح داد: براساس قانون الحاق و با توجه به اینکه صدور اسناد مالکیت روستایی از برنامه پنجم توسعه مورد تاکید قرار گرفته، صدور سند برای روستاهای بالای 20 خانوار الزامی شده است.

این مسئول عمران روستایی ادامه داد: براین اساس، جمعیت 649 روستای استان قزوین بالای 20 خانوار است که از این تعداد تا به امروز اسناد مالکیت 580 روستا صادر و 114 روستا نیز به دلیل موقوفه بودن، به تاخیر افتاده است.

خانجانیان یادآور شد:براساس قوانین اداره کل اوقاف و امور خیریه و تفاهم نامه مشترک موجود با بنیاد مسکن، روستاهایی که کمتر از سه دانگ موقوفه هستد ساکنان آن می توانند با مراجعه به اداره اوقاف و طی کردن مراحل اداری دستورالعمل های موجود، به برطرف اراضی موقوفه خود اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: بر همین اساس، اراضی موقوفه روستا به هر میزانی که باشد، با در نظر دریافت 50 درصد آن زمین در کنار طرح هادی روستا به بنیاد معرفی و پس از الحاق آن به طرح هادی روستا، این اراضی در اختیار اداره اوقاف قرار می گیرد.

این مسئول توضیح داد: به طور حتم با برطرف اراضی موقوفه روستایی، آمار صدور سند مالکیت در این نوع اراضی در سطح استان افزایش خواهد یافت.

به گفته وی از مجموع 64 هزار و 120 جلد سند صادر شده روستایی، 6 هزار و 520 فقره آن مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر و 57 هزار و 600 فقره نیز به روستاها تعلق داشته است.

7 میلیارد ریال در حوزه بافت باارزش روستایی هزینه شده است

خانجانیان با اشاره به 2 روستای آتان و تاکند به عنوان بافت باارزش روستایی این استان، گفت: در حال حاضر برای روستای آتان 7 میلیارد ریال هزینه شده و مابقی کارهای به جامانده نیز با واگذاری اعتبارات مورد احتیاج پیش خواهد رفت.

وی اضافه نمود: در مورد روستای تاکند نیز با توجه به سرانجام طرح هادی روستایی، به زودی بازنگری طرح به انجام خواهد رسید و با تصویب طرح در اردیبهشت 99، طرح گردشگری آن در خرداد یا تیرماه 99 شروع می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1032

به "صدور اسناد مالکیت برای 75 درصد روستاهای قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور اسناد مالکیت برای 75 درصد روستاهای قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید