طول بازوهای این جانور عجیب به 30 متر می رسد!، فیلم

به گزارش مجله کالارنا، ناوچه پرتغالی اغلب با عروس دریایی اشتباه گرفته می گردد. اما در حقیقت این جانور که از رده آب سانان است از یک کلونی از ارگانیسمها ساخته شده است. بازوهای این جانور غول پیکر در زیر آب به 30 متر نیز می رسد. اما به طور میانه طول آن 10 متر است.

طول بازوهای این جانور عجیب به 30 متر می رسد!، فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ناوچه پرتغالی اغلب چتر دریایی نامیده می گردد، اما در واقع یک گونه از siphonophore، گروهی از حیوانات است که نزدیک به چتر دریایی هستند.

یک سیفونوفور از این جهت غیرمعمول است که متشکل از یک کلونی از متخصصانی باشد که از نظر ژنتیکی یکسان اما با اشکال و عملکردهای مختلف است که همه با هم کار می نمایند. هر یک از چهار بخش تخصصی یک وظیفه خاصی مانند شناور کردن، گرفتن طعمه، تغذیه و فراوری مثل را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید:

ظاهر شدن رعدی سبزرنگ در فضا/ عکس

رنگ بندی های عجیب و متفاوت پرچمدار ایسوس/ عکس

ناوچه های پرتغالی بیشتر در دریاهای گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می شوند، تنها به وسیله بادها و جریان های اقیانوسی پیش می روند و گاهی در لژیون های 1000 نفری یا بیشتر شناور می شوند!

شبیه یک کشتی جنگی قرن هجدهم پرتغالی زیر بادبان کامل، the man o war با شناور بالون مانند آن که ممکن است آبی، بنفش یا صورتی باشد و تا شش اینچ بالاتر از خط آب باشد، شناسایی می گردد. در زیر شناور رشته های بلند شاخک ها و پولیپ ها وجود دارد که به طور میانه تا 10 متر (حدود 30 فوت) رشد می نمایند و ممکن است تا 30 متر (حدود 100 فوت) توسعه پیدا نمایند. شاخک ها حاوی نماتوسیست های گزنده، کپسول های میکروسکوپی مملو از لوله های مارپیچ و خاردار هستند که سمی را می رسانند که می تواند ماهی های کوچک و سخت پوستان را فلج و از بین ببرد. در حالی که نیشاین جانور دریایی به ندرت برای مردم کشنده است، اما دردناک است.

منبع: OCEAN SERVICE

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2325

به "طول بازوهای این جانور عجیب به 30 متر می رسد!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طول بازوهای این جانور عجیب به 30 متر می رسد!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید