عسل؛ ماده ای شفابخش برای انواع بیماری ها

به گزارش مجله کالارنا، مجله دلتا/ در جهان هیچ غذایی به اندازه عسل، سرشار از مواد غذایی و دارویی نیست، زیرا زنبورها از شهد و شکوفه گیاهان مختلفی تغذیه می نمایند که این عسل خواص دارویی آن گیاهان را به همراه داشته و طبق تغذیه زنبورها از پوشش گیاهی آن منطقه نام گذاری می شوند.

عسل؛ ماده ای شفابخش برای انواع بیماری ها

درمان آسم

اگر به دنبال داروهای جایگزین برای درمان آسم خود هستید، می توانید عسل را در زندگی روزمره خود جای دهید. خواص عسل برای آسم درمانی بهتر از سایر داروهای گران قیمت معمولی است. عسل به آرامی مخاط موجود در گلو را پاک می نماید.

بهترین راه های استفاده از عسل برای درمان آسم ترکیب آن با یکی از عناصر زیر است:

آب

لیمو

دارچین

میخک

تقویت انرژی بدن

استفاده از عسل به عنوان یک روش درمانی به نام آپی تراپی است و شامل درمان هایی است که انرژی را بازیابی می نماید، استقامت بدنی را تقویت می نماید و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. به همین دلیل سال هاست متخصصان رژیم های ورزشی توصیه می نمایند ورزشکاران عسل خام را در وعده های غذایی قبل از ورزش یا میان وعده خود قرار دهند.

درمان قند خون

دیابت یک بیماری است که امکان دارد هر فردی تجربه کند، سیستم کار لوزالمعده مختل می گردد و نمی تواند انسولین خوبی در بدن فراوری کند. انسولین برای تنظیم سطح قند خون در بدن مفید است، زیرا مقدار زیاد قند در بدن خوب نیست. آزمایش های مکرر اثبات نموده که عسل طبیعی حاوی ماده اکسید نماینده ای است که فرآیند جذب قند در خون را آسان می نماید و نمی گذارد درصد قند در خون بالا رود.

بهبود مسائل پوستی

عسل به عنوان یک مرطوب نماینده پوست، لایه بردار، منبع آنتی اکسیدان، درمان طبیعی آکنه و جوان سازی پوست مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است که آن را علاوه بر پتانسیل عالی برای یک رژیم غذایی، به عنوان یک داروی طبیعی مراقبت از پوست به اثبات رسانده است.

خواص عسل برای درمان سرفه

در بیشتر موارد، سرفه های حاد در اثر سرماخوردگی یا ویروس آنفولانزا یا برونشیت ایجاد می گردد و حدود سه هفته ادامه خواهد داشت. از آنتی بیوتیک ها می توان برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده کرد. با این حال ، بیشتر سرفه های حاد ناشی از ویروس هایی هستند که به آنتی بیوتیک ها احتیاج ندارند. محققان در سال 2012 خاطر نشان کردند که عسل حاوی بیش از 181 ماده طبیعی مختلف است و تاکید می نمایند که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی آن دلیل اصلی یاری به تسکین سرفه است.

خواص عسل برای زخم ها

در طی چند دهه گذشته، استفاده بالینی از عسل به عنوان یک درمان زخم موضعی تجدید حیات شده است. مجموعه ای از شواهد این گفته را پشتیبانی می نماید، نشان می دهد که عسل باعث بهبود زخم ها می گردد، باکتری ها را می کشد و pH زخم را کاهش داده، التهاب مزمن را کاهش می دهد و باعث افزایش نفوذ فیبروبلاست می گردد.

سایر خواص عسل طبیعی

تنظیم نماینده قند خون

درمان ناتوانی جنسی

خاصیت چربی سوزی

خواص آنتی باکتریال

بهبود مسائل گوارشی

تقویت حافظه با عسل

درمان یبوست با عسل

بهبود بیماری قلبی

تسکین دندان درد

درمان روماتیسم

تقویت لثه

افزایش رشد در بچه ها

برطرف سنگ کلیه

درمان رفلاکس معده

مبارزه با عفونت ها

پیشگیری از سرطان

خواص عسل برای درمان آکنه

جلوگیری از پیری زودرس

درمان ریزش مو

یاری به برطرف بی خوابی

منبع: همگردی
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1299

به "عسل؛ ماده ای شفابخش برای انواع بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسل؛ ماده ای شفابخش برای انواع بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید