راهنمای نهایی برای نوشیدنی های پاک کننده برای تمیز کردن بدن (قسمت دوم)

به گزارش مجله کالارنا، در ادامه به چند سم زدای خوشمزه و با کیفیت دیگر و طریقه ساخت آنها از جمله لیموناد، آب میوه های سبز،اسموتی ها، و هم برترین سم زدا در همه جهان یعنی آب و انواع مختلف آن به تفصیل سخن گفته شده است. مطالعه قسمت اول این مقاله را به همه خوانندگان محترم توصیه می کنیم.

راهنمای نهایی برای نوشیدنی های پاک کننده برای تمیز کردن بدن (قسمت دوم)

برای پاک سازی و سم زدایی بدن می توان از یک سری نوشیدنی های مخصوص استفاده کرد

چکیده :بسیاری از بیماری ها به علت وجود سم در بدن ما به وجود می آیند و یا تشدید می شوند و سم زدایی و پاک سازی بدن از سموم، اولین قدم برای سفر به سوی سلامتی است. در قسمت اول از این مقاله درباره اینکه یک نوشیدنی سم زدا چیست و عملکرد آن به چه صورت است، صحبت شده است. بعلاوه درباره دو نوع نوشیدنی سم زدا (چای سبز و چای ریشه قاصدک) به طور مفصل بحث شده است مطالعه قسمت اول این مقاله را به همه خوانندگان محترم توصیه می کنیم.

تعداد کلمات :3213/مدت زمان مطالعه: 16 دقیقه

نویسنده : Dr. Edward Group

مترجم : میثم نریمانی

نوشیدنی های سم زدا برای کاهش وزن

آیا نوشیدنی های خاصی به کاهش وزن یاری می نمایند؟ آنها کاملا می توانند این کار را انجام دهند! بسیاری از مردم در جستجوی نوشیدنی های سم زدا و کاهش وزن هستند. با این حال، مهم است که از نوشیدنی های سم زدا بهره ببرید و به خصوص به صورت متناوب و به عنوان یک عادت سالم، روزه آب یا روزه آب میوه بگیرید، در عوض این که منحصرا برای کاهش وزن اقدام کنید، که می تواند منجر به اختلال در خوردن گردد.

روزه و کاهش شدید کالری - که می تواند با جایگزین شدن یک نوشیدنی به جای یک یا چند وعده غذایی انجام گردد - مزیتهای علمی معتبری دارد. با این حال، این عادت های بهداشتی نو باید با مراقبت و در بعضی موارد با هدایت یک راهنمای طب طبیعی یا یک پزشک، انجام گردد.

آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا دارای خاصیت لاغری نمایندگی است. آلوئه ورا فراوری موکوس در سیستم گوارش و هضم را، ارتقاء می دهد که اثر نرم و ملایمِ ضد یبوست و ملینی دارد و بعلاوه می تواند سلامت روده را بهبود ببخشد. شما می توانید آب آلوئه ورا (توجه کنید که این، با ژل آلوئه ورا تفاوت می نماید) را از فروشگاه های محلی تهیه کنید و بخرید و یک لیوان چهار اونسی از آن را بنوشید، یا اگر طعم آن بیش از حد قوی است، می توانید آن را با میزانی آب در یک لیوان بزرگ تر رقیق کنید. اطمینان حاصل کنید که آب آلوئه ورا، حاوی بیش از پنج ppm (parts per million) از آلوئین (جوهر صبر زرد) که به برگ بیرونی آن مربوط می گردد، نباشد (یعنی باید آلوئینِ برگ بیرونی آلوئه ورا که در آب آن وجود دارد، کمتر از پنج بخش در هر میلیون باشد نه بیشتر از آن)، زیرا این می تواند روده شما را تحریک کند. شما بعلاوه می توانید آلوئه ورا را در قالب کپسول بخرید، و بعضی از مردم دوست دارند محتوای کپسول را در یک لیوان آب بریزند و بخورند به جای این که آب آلوئه ورا را بنوشند.

نوشیدنی های سم دا برای سم زدایی از کل بدن

چند راه برای پاک سازی و سم زدایی کامل بدن وجود دارد. اگر می خواهید یک نوشیدنی سم زدای کلی برای بدن بخرید، من آب میوه سبز را توصیه می کنم. شما به یک آب میوه احتیاج دارید. بهتر است همه میوه ها و سبزیجات را قبل از آب گیری شستشو دهید. اگر چه کشاورزان ارگانیک، از آفت کش های شیمیایی کمتری استفاده می نمایند، اما قوانین اجازه می دهند بعضی از آنها مورد استفاده قرار گیرند، و بنابراین حتی میوه ها و سبزیجات ارگانیک ممکن است به جای مانده بعضی مواد شیمیایی را حفظ نمایند و نگه دارند.

بیشتر بخوانید : نوشیدنیهای سم زدا قسمت اول

آبمیوه سبز سم زدای صبحانه دکترگِروپ

موارد زیر را به آب میوه گیری خود اضافه کنید و سپس در یک کوزه یا ظرف شیشه ای ذخیره کنید.

2 ساقه از کرفس ارگانیک

2 عدد سیب سبز ارگانیک

1 عدد لیمو ارگانیک پوست کنده

1 دسته کلم پیچ ارگانیک

2 عدد خیار ارگانیک پوست کنده

یک عدد کاهوی رومینا

نوشیدنی های سم زدا برای پاک کردن کلیه

کلیه، عملکرد های سم زدایی حیاتی بدن را شامل می گردد، از جمله دفع مواد زائد از متابولیسم پروتئین به سیستم ادراری. برای حفظ عملکرد خوب کلیه ها، می توانید نوشیدنی های پاک نماینده کلیه مصرف کنید. شما ممکن است از مزیت های آب ذغال اخته برای یاری به بهبود عملکرد کلیه در عفونت ادراری (UTI) آگاه باشید. آب انار، آب چغندر، و آب لیمو بعلاوه می توانند کلیه ها را تمیز و سم زدایی نمایند. در تجربیات آزمایشگاهی نشان داده شده است که لیمو برای مبارزه با سنگ کلیه و برای محافظت از کبد در برابر سموم موجود در بافت کبد و کلیه، مفید و مناسب است. پاک سازی و سم زدایی کلیه من توصیه می کنم یک سم زدا و پاک سازی نماینده کلیه را به مدت چهار روز مصرف کنید و بنوشید که این سم زدا، دو نوشیدنی را به کار می گیرد؛ یک نوشیدنی خانگی که تمیز نماینده کلیه است و یک نوشیدنی لیمو و سرکه سیب خالص.

شما به این چیزها احتیاج خواهید داشت:

2 گالن آب مقطر (1 گالن برای نوشیدنی پاک نماینده کلیه Renaltrex و 1 گالن برای نوشیدنی آب و لیمو و سرکه سیب خالص)

2 اونس (1 بطری کامل) از Renaltrex

1 بطری (8 اونس) سرکه سیب خام ارگانیک

چگونه می توان نوشیدنی سم زدای کلیه را درست کرد

با یک گالن آب مقطر آغاز کنید.

5 اونس از آب گالن را خالی کنید تا برای محلول هایی که اضافه می کنید، فضا ایجاد کنید.

دو اونس (کل بطری) Renaltrex اضافه کنید.

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام ارگانیک را اضافه کنید.

آبِ یک لیموی ارگانیک را اضافه کنید.

خوب هم بزنید و در یخچال نگه داری کنید.

این گالن را در 4 روز آینده بنوشید. اگر شما در طول روز به سرِ کار می روید و یا باید به ماموریت بروید، آن را به همراه یک خنک نماینده کوچک یا بطری بزرگ آب با خود ببرید.

چگونه می توان نوشیدنی آب لیمو - سرکه سیب خالص درست کرد

یک گالن دیگر آب مقطر را بگیرید و 6 اونس (معادل سه چهارم فنجان) از آب آن را خالی کنید.

2 قاشق غذا خوری سرکه سیب خام ارگانیک را به آب اضافه کنید.

یک دوم فنجان آبِ لیمو که تازه آب گیری شده باشد را اضافه کنید.

این را به عنوان تنقلات، در طول غذا و میان غذا در هنگام تشنگی بخورید. در طول روز هر میزان که دوست دارید از این نوشیدنی بنوشید. هرچه بیشتر بنوشید، کلیه خود را بهتر پاک سازی نموده اید. هنگامی که این مخلوط را به انتها رساندید، یک گالن دیگرنوشیدنی های پاک نماینده برای پاک کردن کبد

بسیاری از غذا ها خواص پاک نمایندگی و سم زدایی برای کبد دارند، اما چغندر، لیمو، گریپ فروت، زردچوبه، نعناع بیابانی و سرکه سیب خالص، موتور قدرتمندی برای این منظور هستند. نعناع بیابانی یکی از گیاهانی است که خواص پاک نمایندگی و سم زدایی قوی برای کبد دارد. درست کنید و هر چقدر که ضروری است از آن بنوشید.

نوشیدنی برای پاک سازی سنگ کلیه

اگر سنگ کلیه دارید، نوشیدن لیمو، روغن زیتون و سرکه سیب خالص یک درمان طبیعی برای سنگ کلیه است که می تواند یاری کند. این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

در اولین علامت درد ناشی از سنگ کلیه، دو اونس روغن زیتون ارگانیک با دو اونس آب لیمو ارگانیک مخلوط کنید.

آن را یک راست بنوشید و بعد از آن یک لیوان آب خالص 12 اونسی بنوشید.

30 دقیقه صبر کنید.

در قدم بعد، آب نیمی از یک لیمو را به 12 اونس آب تصفیه شده و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خام ارگانیک اضافه کنید و بنوشید.

تا زمانی که علائم بهبود یابد، دستور آب لیمو، آب و سیب سرکه را هر ساعت تکرار کنید.

نوشیدنی های پاک نماینده برای پاک کردن کبد

بسیاری از غذا ها خواص پاک نمایندگی و سم زدایی برای کبد دارند، اما چغندر، لیمو، گریپ فروت، زردچوبه، نعناع بیابانی و سرکه سیب خالص، موتور قدرتمندی برای این منظور هستند. نعناع بیابانی یکی از گیاهانی است که خواص پاک نمایندگی و سم زدایی قوی برای کبد دارد. نعناع بیابانی نه تنها صفراء کبد را تحریک می نماید بلکه بعلاوه در تجربیات آزمایشگاهی نشان داده شده است که از کبد در برابر فلزات سمی محافظت می نماید. علاوه بر این، نعناع بیابانی به عنوان یک نوشیدنی که استرس را فرو می نشاند و از بین می برد، عمل می نماید.

چغندر، هویج و سیب سه نوع از غذا های پاک نماینده کبد هستند که می توانند برای تهیه یک آب میوه خوشمزه، آب گیری شوند.

آب لیمو و سرکه سیب خالص من، که در بخش برترین نوشیدنی های سم زدا به آن اشاره شده است، هم برای کبد عالی است.

آب میوه سم زدا و پاک سازی نمایند کبد دکتر گروپ

3 عدد هویج ارگانیک (پوست کنده و شسته شده)

1 عدد چغندر قند (پوست کنده و شسته شده)

2 عدد سیب قرمز ارگانیک (شسته شده و برش خورده)

6 عدد برگ کلم پیچ ارگانیک

نصف پیمانه ریشه زنجبیل

نصف یک عدد لیمو ارگانیک (پوست کنده)

تمام اقلام را بشویید و پوست بگیرید و سپس آنها را درون آب میوه گیری بریزید. اگر شما یک آب میوه غلیظ تر را ترجیح می دهید، می توانید آنها را با یک مخلوط کن، مخلوط کنید. و اگر یک نوشیدنی سرد را ترجیح می دهید، به مخلوط به دست آمده، یخ اضافه کنید.

زرد چوبه اثرات محافظت از کبد دارد، از جمله در برابر NSDID ها (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) و سایر سموم . زرد چوبه به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می نماید و فراوری سیتوکین ها به وسیله بدن (که موجب تحریک سیستمیک می شوند) را کاهش می دهد. شما می توانید با استفاده از زرد چوبه، یک نوشیدنی سالم و خوشمزه برای سلامت کبد، درست کنید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه نوشیدنیهای سم زدای بدن

شیر طلایی

شیر طلایی یک نوشیدنی ساخته شده از شیر (من شیر های وگان را پیشنهاد می کنم شیر هایی مانند شیر بادام، شیر برنج یاشیر نارگیل) و زردچوبه است، با ادویه جاتی که برای عطر و طعم و مزیت های بهداشتی دیگر اضافه می شوند.

2 فنجان شیر به انتخاب شما

1 قاشق چای خوری پودر زرد چوبه یا 1 قاشق غذا خوری زرد چوبه تازه رنده شده

1 قاشق چای خوری زنجبیل ، یا 1 قاشق غذا خوری زنجبیل تازه رنده شده

4 قاشق چای خوری فلفل سیاه

کمی پودر دارچین یا 1 عدد چوب دارچین

عسل (اختیاری)

همه مواد تشکیل دهنده را با هم در یک ظرف کوچک روی حرارت میانه به آرامی تکان دهید (تا به ظرف نچسبند). بگذارید مواد با هم یک نیم جوش بخورند تا طعم ها با هم ترکیب شوند. این نوشیدنی را به صورت گرم به عنوان یک شیر طلایی یا به صورت یخ زده بخورید.

نوشیدنی های سم زدا برای سلامت دستگاه گوارش و هضم

اگر می خواهید هضم خود را بهبود ببخشید، یک اسموتی سم زدا را امتحان کنید. در مقایسه با آب میوه گیری، که در آن پالپ از بین می رود، ساختن یک اسموتی از آن مواد، علاوه بر تمام مواد مغذی موجود در خود آنها، برای بدن شما فیبر طبیعی از میوه هاو سبزیجات را فراهم و ارائه می نماید. زنجبیل مزیت های عالی برای هضم دارد، از جمله کاهش حالت تهوع و استفراغ. بعلاوه به سایر مسائل مربوط به دستگاه گوارش، از جمله گاز، نفخ و یبوست یاری می نماید.

در اینجا یک نوشیدنی خوشمزه و آرامش بخش وجود دارد که درد های گوارشی را کاهش می دهد و باعث می گردد روزتان را عالی آغاز کنید.

چای سم زدای لیمو زنجبیل

یک فنجان قهوه پر از آب داغ (حدود 2 فنجان)

1 عدد لیموی ارگانیک، که تکه تکه شده باشد

یک قطعه 2 اینچی زنجبیل تازه که پوست کنده و نازک برش خورده باشد

یک هشتم قاشق چای خوری زرد چوبه (یا نصف قاشق چای خوری تازه و رنده شده)

همه مواد تشکیل دهنده را در یک ماهی تابه یا روغن دان کوچک به جوش آورید. از نزدیک آن را نگاه کنید، تا آب آن تبخیر گردد! اگر می خواهید در روز بعد هم از آن بخورید، می توانید دستور ساخت را دو برابر کنید. چای را با مایکروویو درست نکنید، زیرا مایکروویو ها مواد غذایی و مواد مغذی موجود در آنها را به صورت منفی تحت تأثیر قرار می دهند.

آب لیمو زنجبیل کیکین پاسخ به سوالات رایج

آیا شما می دانید هنگامی که نوشیدنی های سم زدا مصرف می کنید، باید منتظر چه چیزی باشید ؟ من بعضی از سوالات رایج را جمع آوری نموده ام و پاسخ ها را ارائه می دهم.

اگر می خواهید یک نوشیدنی سرد برای هضم داشته باشید، این دستور آب سم زدایی تند اما خوشمزه را امتحان کنید.

1 گالن آب تصفیه شده را در یک کوزه شیشه ای بریزید (برای این که برترین نتایج را بگیرید)

2 عدد لیموی کامل را آب گیری کنید و به آب اضافه کنید

سومین لیمو را قطعه قطعه کنید و اضافه کنید

1 اینچ ریشه زنجبیل تازه را ریز ریز کنید (پوست کنده)

1 قاشق غذا خوری پودر چیلی (فلفل قرمز) تازه (برای افزودن طعم)

همه را هم بزنید و از خوردن آن لذت ببرید!

نوشیدنی برای سم زدایی فلزات سمی

فلزات سمی می توانند از غذا هایی که می خوریم، هوایی که تنفس می کنیم و آبی که می نوشیم، در بدن ما جمع شوند. جیوه، سرب، کادمیوم و دیگر فلزات در محیط زیست رایج هستند و حتی سطوح پایین از آنها، اثرات مضر بر روی بدن دارد.

سوپر آب بدون سم از دکتر گروپ

من عاشق نوشیدن سوپر آب به صورت منظم هستم، و آن به طور ویژه برای یاری به حذف فلزات سمی خوب عمل می نماید. نیمی از وزن بدن خود را محاسبه کنید و در هر روز از فرآیند پاک سازی، این میزان از وزنتان را در واحد اونس، سوپر آب مصرف کنید. به عنوان مثال، اگر شما 150 پوند وزن داشته باشید، باید روزانه 75 اونس سوپر آب بخورید. بعد از پاک سازی و سم زدایی، برای حفظ سلامت کلی، به طور مرتب این آب را بنوشید.

1. یک گالن آب تصفیه شده را تهیه کنید، و ترجیحا در یک بطری شیشه ای نگهداری کنید. میزانی از آن را بخورید تا بتوانید مواد زیر را اضافه کنید. شما می توانید دوباره آب اضافه کنید تا طعم و مزه مورد دلخواه تان را به دست آورید.

2. 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب خام که پاستوریزه نشده باشد را به گالن آب اضافه کنید. ظرف را به خوبی تکان دهید. اگر طعم و مزه آن برای شما بیش از حد قوی است، به جای 2 قاشق غذا خوری، 1 قاشق غذاخوری در هر گالن بریزید تا زمانی که به طعم ومزه آن عادت کنید.

3. اختیاری: آب نصف یک لیموی ارگانیک و یک تا دو اونس آب آلوئه ورای ارگانیک را در هر گالن سوپر آب اضافه کنید. این افزودنی ها نتایج پاک کردن شما را بهبود می بخشند.

برای این که کوشش تان را برای از بین بردن سموم فلزات به طور واقعی تقویت کنید Zeotrex را امتحان کنید. این فرمول یک جزء جدایی ناپذیر از پاک سازی مواد سمی در مدت زمان 30 روز است. 20 قطره زئوتکس را به 2 اونس آب مقطر (یک چهارم فنجان) اضافه کنید و این اولین چیزی که در صبح، وقتی که معده خالی است، باید بخورید. 20 دقیقه قبل از وعده عصرانه هم آن را تکرار کنید. این کار را برای مدت30 روز تکرار کنید و در تمام طول روز هم از سوپر آب بنوشید.

پاسخ به سوالات رایج

آیا شما می دانید هنگامی که نوشیدنی های سم زدا مصرف می کنید، باید منتظر چه چیزی باشید ؟ من بعضی از سوالات رایج را جمع آوری نموده ام و پاسخ ها را ارائه می دهم.

آیا باید به یک توالت نزدیک باشم؟

نه؛ به طور عمده، این نوشیدنی ها به خودی خود هضم را به مقدار ای شدید تحت تاثیر قرار نمی دهند تا شما مجبور باشید با عجله خود را به حمام یا دستشویی برسانید. این مطلب یک استثناء دارد، و آن آب آلوئه ورا است که می تواند خواص قوی تحریک نماینده گوارشی داشته باشد. اگر می خواهید این نوشیدنی را امتحان کنید، توصیه می کنم با میزان کمی آغاز کنید و ببینید که بدن شما چه پاسخی می دهد قبل از آن که مقادیر بیشتری از آن را مصرف کنید.

چند بار یا چند روز باید نوشیدنی های سم زدا را مصرف کنم؟

این نوشیدنی ها می توانند به طور منظم به رژیم غذایی سالم شما اضافه شوند. اگر شما بیشتر این دستور العمل ها را مصرف می کنید، مانند شیر طلایی یا چای نعناع، آنها را هر مقدار که دوست دارید مصرف کنید! یا ممکن است بخواهید سم زدایی از بدنتان را در یک دوره خاص، با محدود کردن و از بین بردن غذا های فرآوری شده، گوشت، لبنیات و سایر غذاها از رژیم غذایی تان، امتحان کنید. در این صورت، اگر می خواهید یک وعده غذایی را با یک نوشیدنی جایگزین کنید، آن نوشیدنی را به عنوان یک جایگزین برای صبحانه یا 30 دقیقه قبل از ناهار یا شام مصرف کنید. اگر شما می خواهید کلیه ، روده بزرگ یا کبد را به طور کامل پاک سازی و سم زدایی کنید، من یک برنامه پنج روزه را پیشنهاد می کنم.

هنگامی که آب سم زدا را فراوری می کنم، آیا آب میوه یا سبزیجات را درون آب بریزم یا آنها را با آب دَم کنم؟

اگر شما میوه ها و سبزیجات را فشار دهید، این کار، به آب طعم و مزه بیشتری می بخشد و هم آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی را به آب تزریق نموده اید. بعد از افزودن آب میوه یا سبزیجات به آب، می توانید آنها را درون یک پارچ یا کوزه بریزید که طعم آن را عمیق تر می نماید.

با پس مانده میوه، وقتی که آب آن مصرف شد چه باید بکنم؟

بیشتر مردم آن را دور می ریزند، اما شما می توانید آن را منجمد کنید و بعد آن را به یک اسموتی اضافه کنید!

آیا باید این سم زُداها را به صورت یخ زده مصرف کرد و یا با دمایی مانند دمای اتاق آن را نوشید؟

بدن شما به انرژی بیشتری احتیاج دارد تا به وسیله متابولیسم، آب سرد را دگرگون و هضم کند، بنابراین اگر شما دارید سم زدایی می کنید، نوشیدنی هایی که دمایی مقدار دمای اتاق دارند به بدن شما یاری می نمایند که آب را به طور موثرتر پردازش کند. در صورتی که آب سم زدا فراوری می کنید، آن را حداقل 24 ساعت در دمای اتاق نگه دارید، اما اگر شما نمی خواهید همه آن نوشیدنی را یکجا بنوشید، می توانید آن را برای حفظ طولانی تر، منجمد کنید.

آیا نوشیدنی های سم زدا باعث کاهش وزن من می شوند؟

لزوما نه. بعضی از مواد تشکیل دهنده آنها، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند، اما اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، به یک رژیم متعادل با ورزش فیزیکی احتیاج دارید. سعی کنید یک رژیم سالم و گیاهی تهیه کنید. پاک سازی و سم زدایی سیستم بدن شما، می تواند به کاهش وزن یاری کند، و نوشیدنی های سالم، همراهی نماینده خوبی برای هر نوع پاک سازی و سم زدایی است.

تقویت رژیم سم زدای شما

به طور خلاصه، نوشیدنی های سم زدا و پاک سازی نماینده نه تنها خوشمزه و مغذی هستند، بلکه می توانند به بدن شما یاری نمایند تا شما تمام سم هایی که روزانه در معرض آن قرار می گیرید را پاک سازی کنید. این نکته که شما مواد اولیه ای را انتخاب کنید که می توانند اندام هایی را که باعث می شوند شما با مشکل روبرو شوید را مورد هدف قرار دهند، می تواند دنیایی از تفاوت ها را ایجاد کند.

برگرفته از سایت: Food Articles - Global Healing Center.url

منبع: راسخون
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1910

به "راهنمای نهایی برای نوشیدنی های پاک کننده برای تمیز کردن بدن (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای نهایی برای نوشیدنی های پاک کننده برای تمیز کردن بدن (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید