فردا صبح در تانزانیا از خواب بلند شوید!

به گزارش مجله کالارنا، جاذبه های گردشگری تانزانیا

تانزانیا یکی از کشورهای شگفت انگیز قاره سیاه، قاره آفریقا است که با کشورهای کنیا، اوگاندا، زامبیا، و مالاوی همسایه است و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در این قاره محسوب می گردد. این کشور، دیدنی های شگفت انگیز کم ندارد از پارک های خیره کننده برای دوستداران حیات وحش گرفته تا رشته کوه های مرتفع برای کوهنوردان، دریاچه های پهناور برای علاقه مندان به پرندگان و مکان های تاریخی برای هواداران فرهنگ. همراه خبرنگاران نگاهی به جاذبه های گردشگری این کشور طلایی می اندازیم:

فردا صبح در تانزانیا از خواب بلند شوید!

1- پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park)

این پارک قطعا جایی است که از دید توریستان حرفه ای جهان، دور نمانده است چرا که علاوه بر اینکه قدیمی ترین پارک ملی تانزانیا است، در فهرست میراث جهانی یونسکو هم واقع شده است و جر هفت عجایب جهان هم هست! هر سال، صدها هزار و بلکه میلیون ها حیوان وحشی از جمله گورخرهای وحشی به این پارک مهاجرت می نمایند. در سرنگتی، گزینه های زیادی برای گشت و گذار دارید که اگر به این کشور بروید و هفته ها هم در این پارک وقت بگذرانید، باز کم است. سافاری لوکس، یکی از جذابترین بخش های بازدید از قسمت های مختلف پارک است.

2- زنگبار (Zanzibar)

شاید تا حالا نام زنگبار را شنیده باشید، مجمع الجزایر خود مختاری که در نزدیکی این کشور واقع شده است و یکی از برترین مکان های جهان برای تماشای سواحل شنی تمیز و بی انتهای سفید است. تاریخ رنگارنگ، مساجد و معماری فوق العاده بناهای این منطقه، از آن یک جای بی نظیر ساخته است. آب های فیروزه ای رنگ شفاف اقیانوس هند را هم به همه این ها اضافه کنید.

3- نونگوی (Nungwi)

دکده ای کوچک و بسیار دیدنی که در شمال زنگبار قرار گرفته است. اگر نخواهیم خیلی کلیشه راجع به آن صحبت کنیم، قایق های روان در آبهای فیروزه ای، درختان رقصان نخل و سواحل سفید رنگ، بخش کوچکی از جذابیت های این دهکده خوش آب و هوا است.

4- قله کلیمانجارو (Kilimanjaro)

علاقه مندان کوهنوردی منتظر چه هستید؟ کلیمانجارو منتظر شماست! تماشای این بلنترین قله قاره سیاه، حداقل 7 روز زمان می خواهد. موقع بالا رفتن از این قله علاوه بر راستا کوهستانی حیرت آور، منتظر رد شدن از مزارع کشاورزی، علفزارها و برف های ترد هم باشید.

5- جزیره مافیا (Mafia Island)

اگرچه توریست های زیادی در تعطیلات به این جزیره بی نظیر پناه می برند اما با این حال باز هم می توان گفت که کاملا بکر به جای مانده است. تالاب های دست نخورده، حیات آبی کم نظیر و سواحل مرجانی در آب های شفاف این جزیره را مورد توجه قرار داده است.

6- پارک ملی رواها (Ruaha national park)

اگرچه یکی از بایدهای توریستی در تانزانیا و بزرگترین پارک ملی تانزانیا است اما به علت دسترسی نه چندان راحتش، خیلی توریست دوست نیست، با این حال باز هم ارزش بازدید دارد. درختان عجیب بائوباب در کنار حیات وحش مملو از شیرها، پلنگ ها، زرافه ها، چیتا، شغال و گورخر و… گله های بزرگ بوفالوهای دونده را نباید نادیده گرفت، منظره بی نهایت شگفت انگیزی به آن داده است.

7- دریاچه مانیارا (Lake Manyara)

همانطور که گفتیم تانزانیا دریاچه های استثنایی ای دارد و مانیارا هم یکی از آنهاست. در فصل های پرآب می توان مهاجرت فلامینگوهای صورتی رنگ را در این دریاچه دید و بسیار جالب است که در فصل های خشک باز هم این دریاچه حرف های زیادی برای گفتن دارد چرا که جایگاه اسب های آبی، فیل ها و زرافه ها می گردد.

8- نگورو نگورو کریتر (Ngorongoro Crater)

یکی دیگر از منطقه ها میراث جهانی یونسکو که بزرگترین مخروط آتشفشانی دست نخورده جهان هم هست و قدمتی 3 میلیون ساله دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2120

به "فردا صبح در تانزانیا از خواب بلند شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا صبح در تانزانیا از خواب بلند شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید