قابلیت پنهان Back Tap آیفون فاش شد

به گزارش مجله کالارنا، کاربران توانستند چند قابلیت پنهان در سیستم عامل iOS 14 را کشف نموده و در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

قابلیت پنهان Back Tap آیفون فاش شد

به گزارش خبرنگار ،کاربران همچنان پس از گذشت دو روز از معرفی جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS در حال یافتن قابلیت های جدید هستند. این ویژگی های جدید و پنهان شامل ترفندهای جالبی نیز می شوند که اخیراً توسط بعضی محققان دنیای فناوری معین شده اند.

اخیراً فردریکو ویتیچی متوجه قابلیت Back Tap شده است که به کاربران اجازه می دهد دستورات متفاوت و یا میانبرهای دلخواه خود را اجرا نمایند. این ویژگی به دو الی سه بار ضربه زدن به پشت گوشی هوشمند فعال می گردد. هدف از عرضه چنین قابلیتی آسان سازی فعالیت کاربران، به خصوص افراد کم توان بوده است.

به هر حال قابلیت Back Tap به تمامی افرادی که ترجیح می دهند کارهای خود را سریع تر انجام دهند یاری زیادی می نماید. از دیگر قابلیت هایی که به گوشی های آیفون به وسیله iOS 14 اضافه شده می توان به افزایش عمر باطری ها اشاره نمود. محققان اخیراً متوجه شدند iOS 14 شارژ باطری ایرپادها را بهینه سازی می نماید. نحوه شارژ این دستگاه ها حالا به مک بوک ها و آیفون ها شباهت پیدا نموده است. قابلیت جدید ایرپادها را به سرعت تا 80 درصد شارژ می نماید و از آن پس کمی صبر می نماید تا با مکس بیشتری به شارژ 100 درصد برسد.

  • معرفی سیستم عامل iOS 14 ؛ رونمایی از watchOS 7

این قابلیت عمر باطری را افزایش می دهد و کاربران حالا می توانند با خیال راحت ایرپاد های خود را به شارژ بزنند. در کنار قابلیت Back Tap ویژگی های دیگری نیز به سیستم عامل iOS 14 آمده اند. تیم تحقیقاتی دیگری اخیرا متوجه شده که کاربران می توانند در گالری تصاویر خود دسترسی به تصاویر را محدود نمایند. به این صورت کاربران دیگر نیازی نیست تا دسترسی تمامی تصاویر شخصی خود را به یک نرم افزار بدهند و می توانند میزان دسترسی شبکه های اجتماعی را محدود نمایند.

با توجه به قابلیت های پنهان نمایان شده، انتظار می رود که شرکت اپل ویژگی های پنهان بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده باشد. اما به نظر می آید این مجموعه تمایل بسیاری دارد تا خود افراد قابلیت های متفاوت را کشف نمایند. لازم به ذکر است هیچ یک از قابلیت های مذکور در مراسم معرفی iOS 14 شرح داده نشدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1167

به "قابلیت پنهان Back Tap آیفون فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت پنهان Back Tap آیفون فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید