مریخ نورد 2020 آماده پرتاب به سیاره سرخ است

به گزارش مجله کالارنا، مریخ نورد 2020 ناسا نخستین مأموریت آزمایشی خود را انجام داده که نشان دهنده یک نقطه عطف مهم در آماده سازی برای پرتاب به سیاره سرخ است.

مریخ نورد 2020 آماده پرتاب به سیاره سرخ است

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مریخ نورد 2020 ناسا نخستین مأموریت آزمایشی خود را انجام داده که نشان دهنده یک نقطه عطف مهم در آماده سازی برای پرتاب به سیاره سرخ است.

ویدئوی جدیدی از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) نشان می دهد که این مریخ نورد برای نخستین بار به جلو و عقب می چرخد، آزمون درایو مسافت کوتاه در یک اتاق تمیز در JPL انجام شد، جایی که مریخ نورد ساخته شده است.

براساس بیانیه آژانس فضایی، مهندسان ناسا قابلیت رانندگی مریخ نورد را بیش از 10 ساعت آزمایش کردند.

ریچ ریبر، مهندس اصلی سیستم های تحرک برای مریخ نورد 2020 در بیانیه ای گفت: مریخ نورد 2020 مجوز رانندگی خود را به دست آورده است.

این آزمایش همچنین نشان داد این مریخ نورد می تواند زیر وزن خود عمل کند؛ این یک نقطه عطف مهم برای مریخ 2020 است.

مریخ نورد ناسا قرار است سال 2020 و در ماه ژوئیه یا اوت پرتاب گردد؛ این ماموریت در 18 فوریه 2021 در دهانه یزرو سیاره سرخ فرود خواهد آمد، جایی که جست و جوی خود را برای نشانه های محیط قابل سکونت و شواهدی از زندگی میکروبی گذشته شروع می نماید؛ براساس این بیانیه این مریخ نورد نیز نمونه ها را جمع آوری نموده و آب و هوا و زمین شناسی مریخ را مورد مطالعه قرار می دهد.

کتی استاک مورگان، معاون دانش پروژه مریخ 2020 در این بیانیه گفت: برای تحقق اهداف علمی بلندپروازانه این ماموریت، ما به مریخ نورد مریخ 2020 احتیاج داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 755

به "مریخ نورد 2020 آماده پرتاب به سیاره سرخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریخ نورد 2020 آماده پرتاب به سیاره سرخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید