مسابقه ای برای زیارت امام رضا(ع)

به گزارش مجله کالارنا، پاییز 1364، در حالی که رزمندگان آموزش های آبی-خاکی بودند، یک مسابقه دو هم از طریق لشکر 10 سیدالشهدا (ع) برگزار شد که جایزه آن سفر به مشهد مقدس بود.

مسابقه ای برای زیارت امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگاران، احمد صالحی رزمنده گردان علی اکبر که نایب قهرمان دو کشوری بود به همرزمش محمدرضا دامرودی تذکر داد که: مهمترین نکته برای دویدن، تقسیم درست انرژی است. اگر اوایل تند بدوی، اواخر کار خسته می شوی و کم می آوری. او به رفیقش گفت: اصلا تو هر جور که من می دوم، با من بدو.

محمدرضا پاهای بلندی داشت. هم عاشق دویدن بود، هم در سر هوای زیارت امام رضا(ع) را می پراند، به همین علت به توصیه صالحی عمل کرد. مسابقه از چند کیلومتری دوکوهه آغاز شده و به دوکوهه ختم می شد. حدود 200 نفر شرکت کننده از گردان های مختلف لشکر را سوار کرده به محل آغاز مسابقه بردند، آنجا پیاده شان کردند و گفتند: حالا بدوید بروید دوکوهه.

محمدرضا و احمد، با تکنیکی که احمد گفته بود، مسابقه را آغاز کردند و پیروز هم پیش می رفتند. اواخر جهت، با فاصله زیادی از همه جلو افتاده بودند. دست آخر که داشتند از روی پل، پایین می آمدند، دو نفر که پشت آنها بودند، از روی پل پریدند پایین، میان احمد و محمدرضا. به این ترتیب، احمد صالحی اول شد، آن دو متقلب دوم و سوم شدند و محمدرضا دامرودی آخرین مسابقه دوی عمرش را چهارم شد!

هرچند، احمد هم به جایزه اش نرسید احمد صالحی هم در عملیات والفجر 8، به شهادت رسید و پیکر پاکش 20 سال بعد پیدا شد و به آغوش خانواده بازگشت و محمدرضا دامرودی هم در همان عملیات قطع نخاع شد و به افتخار جانبازی نائل گشت. بچه ها می گفتند: احمد قرار بود برود حرم امام رضا، ولی رفت در دامن امام رضا.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1894

به "مسابقه ای برای زیارت امام رضا(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه ای برای زیارت امام رضا(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید