تور برزیل ارزان: معرفی پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل

به گزارش مجله کالارنا، پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل

در روی این کره خاکی، مکان های بسیار عجیبی وجود دارد، جاهایی که بیشتر شبیه یک سیاره دیگر هستند تا مکانی عادی بر روی زمین. پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل هم یکی از این عجایب است و به علت زیبایی غیر عادی و به شدت تاثیر گذاری که دارد، این بار می خواهیم کوله بار سفر خود را ببندیم و سراغ این پدیده زبیای حیرت آور برویم. همراه خبرنگاران برای دیدن و گشت و گذار در این مخلوق منحصر بفرد باشید.

تور برزیل ارزان: معرفی پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

پارک ملی لینسویز ماراینسیز (Lençóis Maranhenses National Park)

این پارک ملی، قطعا یکی از خارق العاده ترین پدیده های طبیعی دنیاست که در شمال شرقی کشور برزیل و استان مارانو واقع شده است و مشابه آن را در هیچ کجای دیگر نمی توان دید. اگر بخواهیم لینسویز ماراینسیز برزیل را در یک عبارت خلاصه کنیم باید بگوییم، ترکیبی متضاد اما دل پذیر از دریا و صحرا در کنار هم که همین ترکیب باعث جذب سالانه میلیون ها جهانگرد به آن شده است.

پارک ملی لینسویز ماراینسیز نه تنها یکی از برترین پارک های ملی برزیل بلکه یکی از شگفت انگیزترین مکان ها در دنیاست. این پارک متشکل از 1550 کیلومتر مربع شن سفید و نرم است که در فاصله های منظم از هم واقع شده است و بین آنها، دریاچه های فیروزه رنگی بسیار زیبایی قرار گرفته است.

شاید با خودتان فکر کنید لینسویز ماراینسیز، بیابانی بیش نیست اما این اشتباه را نکنید چرا که لینسویز ماراینسیز، تفاوت فاحشی با یک بیابان دارد. در واقع تعریف بیابان اینطور می گردد که بیابان جایی است که بارش سالانه باران در آن کمتر از 25.4 میلیمتر باشد و این در حالی است که در این پارک ملی، میانگین بارش سالانه باران تقریبا 1200 میلیمتر است.

به علت قرارگیری این پارک در کنار حوزه رود آمازون، موقع آغاز هر سال، باران بسیار زیادی در آن آغاز به بارش می نماید که همین موضوع باعث می گردد تا تپه های شنی این منطقه پر از گودال های آب وسیع بشوند و یک مکان گفت انگیز را بوجود بیاورند. جایی که مانندش را در هیچ کجای دیگر نمی توان دید. البته در فصل هایی که باران کم تر می بارد و هوا گرم است، آب این گودال ها بخار می گردد و تقریبا به جز چند سانتیمتر آب، همه آن تبخیر می گردد.

پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل چگونه بوجود آمده است؟

این پارک طی هزاران سال و به مرور تشکیل شده است. از این پارک ملی، 2 رودخانه رد می گردد که سال ها شن ها را از دهانه رودخانه به داخل اقیانوس اطلس می برده اند و در نتیجه در طی هزاران سال باعث بوجود آمدن لایه های عمیق از شن شدند. اما این شن ها به علت بادهای قدرتمندی که می وزید کیلومترها منتقل شدند و آرام ارام تپه هایی هلالی شکل با ارتفاع 20 متر، 40 متر و گاهی حتی بیشتر بوجود آوردند که امروزه ما به عنوان پارک ملی لینسویز ماراینسیز می شناسیم. این تپه ها هنوز هم تغییر شکل دارند و مدام شکل آنها تغییر می نماید.

در این پارک چه کنیم؟

اگر برای جهانگردی به این پارک رفتید، علاوه بر گشت و گذار در تپه های شنی و گرفتن عکس های خارق العاده می توانید آب تنی کنید، البته اگر به آب سرد عادت باشید. میانگین دمای آب، 25 درجه سانتیگراد در این تالاب ها است. آفرود با جیپ های چهارچرخ هم لذت بسیار زیادی دارد مخصوصا وقتی روی تپه های شنی در کنار آب بالا و پایین می شوید.

تیوپ سواری در رودخانه کاردوسا که یکی از آن دو رودخانه گفته شده است، هیجان بسیار زیادی دارد. می توانید بصورت خوابیده روی این تیوپ ها سوار شوید و در روخانه روان و پر جنب و جوش کاردوسا غرق هیجان شوید. بعلاوه امکان آن را دارید تا در محیط های معین شده در پارک، به پیک نیک بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2000

به "تور برزیل ارزان: معرفی پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل ارزان: معرفی پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید