مهاجرت به کشور استرالیا در سال 1402

به گزارش مجله کالارنا، استرالیا یکی از برترین مکان های روی کره زمین برای زندگی است. بر اساس گزارش سازمان ملل، استرالیا بدلیل داشتن شاخص کیفیت زندگی بسیار بالا، دومین کشور برتر دنیا برای زندگی است. شاید یکی از دلایل برای مهاجرت به استرالیا، همین امر باشد. در این مقاله تعدادی از دلایل برای اخذ اقامت استرالیا و همینطور 3 ویزای محبوب استرالیا که منجر به اقامت دائم این کشور می شوند را مورد آنالیز قرار دادیم. در سرانجام نیز یکی از برترین موسسات فعال در این حوزه را معرفی خواهیم کرد.

مهاجرت به کشور استرالیا در سال 1402

5 علت برای مهاجرت به استرالیا

انتخاب کشور استرالیا برای مهاجرت می تواند یکی از برترین تصمیمات زندگی هر فرد باشد. کیفیت زندگی بالا، موقعیت های شغلی زیاد، آزادی اجتماعی، شرایط آب و هوایی معتدل و استقبال و رفتار محبت آمیز ساکنان این کشور با مهاجران، تنها چند علت برای مهاجرت به سرزمین کانگورو ها است.

  • کیفیت زندگی

بر اساس گزارش وبسایت US news، کشور استرالیا نهمین کشور جهان از لحاظ کیفی زندگی می باشد و از کشور هایی چون بلژیک، انگلیس و آمریکا بالاتر است. لازم به ذکر است که در این گزارش منتشر شده، ایران جایگاه آخر را در میان 85 کشور به خود اختصاص داده...

  • کار

در کشور استرالیا محیط کار بسیار لذت بخش بوده و برنامه کاری استاندارد از ساعت 9 صبح تا 5 عصر است. حدبیشتر ساعت کاری در استرالیا، هفته ای 38 ساعت بوده و روز های شنبه و یک شنبه در این کشور تعطیل می باشد. میانگین حقوق ماهانه در استرالیا 4500 دلار آمریکا است که 15 برابر میانه حقوق 15 میلیون تومانی یک ایرانی می باشد.

  • آزادی اجتماعی

از لحاظ معیار آزادی انسانی، کشور استرالیا در جایگاه 13 ام جهان قرار گرفته است و ایران در جایگاه 160 ام. این معیار بر اساس فاکتور هایی چون قوانین مدنی، امنیت و ایمنی، آزادی های مالی، آزادی بیان و ... محاسبه می شود.

  • آب و هوا

شاید یکی از مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب استرالیا به عنوان یک مقصد مهاجرتی، آب و هوای این کشور باشد. در مقایسه با کشور مانند کانادا، که هوایی بسیار سرد و معمولا برفی دارد، استرالیا آب و هوای گرم و بسیار مطلوب دارد. دمای شهری مانند سیدنی، در گرمترین روز سال تنها 27 درجه سانتیگراد و در سرد ترین روز سال 9 درجه سانتیگراد است.

  • رفتار با مهاجران

بیش از 30% جامعه کشور استرالیا را مهاجران تشکیل می دهند و هر ساله تعداد بسیار زیادی از مهاجران به این کشور می روند. شاید یکی از دلایلی که کشور استرالیا در میان کشور هایی است که مردمش رابطه بسیار گرم و محبت آمیز ای با مهاجران دارند، همین موضوع باشد. بر خلاف بسیاری از کشور های اروپایی، بیشتر استرالیایی ها از مهاجرین استقبال گرمی می نمایند.

راه های مهاجرت به استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا مسیر های و راه های زیادی برای متقاضیان وجود دارد و سیاست های این کشور برای جذب افراد خارجی، همیشه استرالیا را به یک کشور مهاجر پذیر تبدیل نموده است. به جز فرایند های مهاجرتی که احتیاج به داشتن بستگانی که مقیم دائم یا شهروند این کشورند، دارد، دو مسیر اصلی برای متقاضیانی که دنبال اخذ اقامت دائم این کشور هستند، وجود دارد. این دو مسیر عبارتند از فرایند های کاری و فرایند های سرمایه گذاری.

فرایند های کاری اقامت استرالیا

محبوب ترین و پر مخاطب ترین روش های مهاجرت به کشور زیبای استرالیا، فرایند های کاری این کشور است. دلایل این موضوع نیز عبارتند از: 1) بسیار سریع تر بودن نسبت به دیگر روش ها 2) هزینه بسیار پایین در این فرایند ها 3) امکان پذیر بودن این فرایند ها برای بیشتر افراد 4) اختصاص بیشترین ظرفیت برای تعداد مهاجران در این روش ها (بالای 000,130 نفر)

ویزای 189، ویزای 190 و ویزای 491، که برترین ویزا ها برای اخذ اقامت دائم استرالیا هستند، زیر مجموعه این فرایند ها می باشند. کم هزینه ترین و سریعترین راه برای مهاجرت به این کشور، استفاده از این ویزای استرالیا می باشد که نه تنها به شما بلکه به همسر و تمام بچه ها زیر 23 شما نیز، اقامت دائم این کشور اعطاء می شود.

اساس کار این 3 ویزا، امتیاز بندی افراد بر اساس معیار هایی همانند سن، مدارک تحصیلی، سابقه کار، سطح زبان انگلیسی و دیگر موارد، می باشد. اگر متقاضیان بتوانند امتیاز حداقلی مورد احتیاج برای شرکت در این برنامه که در حال حاضر 65 می باشد را کسب نمایند، می توانند وارد فهرست افراد واجد الشرایط شوند و منتظر بمانند تا دولت استرالیا از این افراد برای اعطاء اقامت دائم و PR، دعوت کند.

ویزای 189، به جرات سریعترین و کم هزینه ترین مسیر اقامت این کشور است. اگر شما پیروز شدید که حداقل امتیاز 65 را کسب کنید، در صورت انتخاب شدن به وسیله اداره مهاجرت استرالیا، شما می توانید به همراه خانوادتان، در طی کمتر از 1 سال، اقامت دائم و PR استرالیا را در بدو ورودتان به این کشور، دریافت کنید.

هزینه این ویزا به نسبت دیگر ویزا ها پایین تر بوده و برای شخص اصلی 4640 دلار، برای همسر و بچه ها بالای 18 سال، 2320 دلار و بچه ها زیر 18 سال 1160 دلار می باشد. تمامی هزینه ها به دلار استرالیا محاسبه می شود.

ویزای 190 که شباهت بسیاری با ویزای 189 دارد، نیز می تواند در کمتر 8 ماه به اقامت دائم منجر شود. این ویزا از لحاظ فرایند و نحوه امتیاز دهی، مشابه 189 بوده با این تفاوت که در این ویزا شما با داشتن یک اسپانسر استانی یا استانی می توانید 5 امتیاز دریافت کنید و امتیازتان را به 65 برسانید.

این ویزا مناسب افرادی است که امتیازشان برای ویزای 189 کم بوده و با این کار می توانند امتیاز خود را افزایش دهند. هزینه این ویزا نیز مشابه ویزای 189 می باشد.

ویزای 491 که همان مبنای امتیاز دهی ویزا های قبلی را دارد، مناسب افرادی است که امتیازشان فاصله زیادی با 65 دارد که می توانند از این طریق 15 امتیاز به امتیاز خود اضافه نمایند. این امتیاز از دو طریق حاصل می شود: 1) اسپانسر شدن یک استان یا استان 2) اسپانسر شدن یکی از بستگان شما در استرالیا.

این ویزا مستقیما به اقامت دائم منجر نمی شود و در ابتدا یک ویزای 5 ساله است که اگر شما 3 سال از آن را در استرالیا کار کنید می توانید بعد از 3 سال آن را به اقامت دائم تبدیل کنید.

سخن آخر

کشور استرالیا مسیر های متعددی را برای متقاضیانی که در پی مهاجرت هستند، قرار داده و یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های جهان است. بر خلاف کشور کانادا که معمولا شرایط آب و هوایی سرد و نامطلوبی دارد، شما می توانید آب و هوایی معتدل و بسیار دلنشین را در این کشور تجربه کنید. در این مقاله 3 راه برای اخذ اقامت دائم استرالیا آنالیز شد و اگر چه این سه مسیر به ظاهر آسان هستند، نحوه تشکیل پرونده، وارد کردن اطلاعات، معادل سازی مدارک و ... پیچیدگی های خاص خودشان را دارند و توصیه می شود به وسیله یک وکیل مهاجرتی انجام شود. یکی از موسسات بسیار معتبری که این نوع خدمات را ارائه می دهد، موسسه رویال اپلای در تهران است.

با مراجعه به وبسایت RoyalApply.com میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب این موسسه بهره مند شوید .

تلفن های تماس:

22409191 - 22408181 - 22407171

منبع: فرارو
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2354

به "مهاجرت به کشور استرالیا در سال 1402" امتیاز دهید

1 کاربر به "مهاجرت به کشور استرالیا در سال 1402" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به کشور استرالیا در سال 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید