نشست سران آمریکا و فرانسه در سازمان ملل لغو شد

به گزارش مجله کالارنا، نشریه هیل از لغو نشست میان آمریکا و فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اطلاع داد.

نشست سران آمریکا و فرانسه در سازمان ملل لغو شد

به گزارش ، پایگاه خبری هیل در گزارشی خاطرنشان کرد که نشست مقامات آمریکا، فرانسه و سایر کشور ها که قرار بود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار گردد، لغو شد. در پی این مسئله مقامات آمریکایی مسائل مربوط به برنامه ریزی را علت لغو آن خاطرنشان کردند.

مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کردند که نشست روز چهارشنبه بین سران آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس دیگر برگزار نمی گردد.

یکی از مقامات در این باره شرح داد: فکر می کنم برنامه هایی که در سطح وزیران تنظیم شده، مانع از برگزاری آن جلسه شد.

او در ادامه اضافه کرد: اما بسیاری از مقامات این کشور ها قرار است در قالب های دیگری با هم ملاقات نمایند.

وزارت امور خارجه آمریکا به طور خاص اعلام نکرد که آیا اختلافات کنونی بین آمریکا و فرانسه بر سر توافق امنیتی و دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا موسوم به آکوس، علت لغو این نشست بوده است یا خیر.

رویداد چهارشنبه یکی از سه ملاقات برنامه ریزی شده با حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه بود.

یک مقام بلندپایه دولت بایدن روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که بایدن امیدوار بود بتوان با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره جهت پیش رو و بعلاوه در ارتباط با تعهد عمیق خود به اتحاد بین آمریکا با فرانسه تبادل نظر کند.

مقامات فعلی و سابق فرانسه همچنان به مخالفت با این توافق ادامه داده اند و ژرار آراود سفیر سابق فرانسه در آمریکا این هفته در تبادل نظر با نشریه نیو ریپابلیک خاطرنشان کرد که بایدن سبب ایجاد یک ناامیدی عظیم در سراسر اروپا شده است.

با این حال، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو از متحدان خود خواسته است که به سبب این مناقشه سبب ایجاد دو دستگی نشوند.

توافق اخیر آمریکا و فرانسه برای ارائه زیردریایی های هسته ای به استرالیا سبب از بین رفتن توافق نامه ای شد که استرالیا و فرانسه به آن دست یافته بودند.

فرانسه قبلا در سال 2016 توافق نامه دوجانبه ای را با استرالیا برای فروش این زیردریایی ها امضا و خاطرنشان کرد تنها چند ساعت قبل از اعلام عمومی یان توافق نامه، به وسیله آمریکا و انگلیس در جریان نهاده شد.

قرارداد آکوس سبب شد که فرانسه در اقدامی بی سابقه سفرای خود را از آمریکا و استرالیا فراخواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1872

به "نشست سران آمریکا و فرانسه در سازمان ملل لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سران آمریکا و فرانسه در سازمان ملل لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید