نماد بازی های المپیک پاریس رونمایی شد

به گزارش مجله کالارنا، کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس از نماد این بازی ها رونمایی کرد.

نماد بازی های المپیک پاریس رونمایی شد

کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2024 پاریس از عروسک این بازی ها امروز دوشنبه رونمایی کرد. این عروسک ها که شبیه به کلاه بوده نمادی از آزادی است؛ سرپوش هایی که قرن ها نماد آزادی برای فرانسوی ها بوده است.

معمولا کشور هایی که میزبانی المپیک را برعهده دارند از نماد هایی به شکل حیوان استفاده می نمایند که سمبل آن کشور است. خروس نیز نماد فرانسه محسوب می گردد، اما کمیته برگزاری بازی های پاریس تصمیم گرفت از این نماد استفاده نکند.

جولی ماتیخین مدیر برند پاریس 2024 در این باره گفت: آنچه ما در پی آن بوده ایم معناست. هر بار که پاریس 2024 در حال طراحی یا خلق چیزی است، معنا حرف اول را می زند. واقعیت این است زمانی حتی فکر می کردیم شاید بهتر است هیچ نمادی نداشته باشیم تا اینکه یک نماد بدون هدف یا معنای دقیق داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از خود می پرسیدیم نمادی که می تواند واقعاً تجسم روح فرانسوی باشد چیست؟ در نهایت به این جواب رسیدیم که نه یک حیوان بلکه معنا مهم است. کلاه فریجی نمادی است که پاریس می تواند آن را با دنیا به اشتراک بگذارد.

کلاه فریجی که گاهی اوقات به عنوان کلاه آزادی نیز شناخته می گردد، یک سرپوش نرم و مخروطی شکل است که راس آن در بالا خم شده که نام خود را از یکی از پادشاهان دوران باستان گرفته است.

خبرنگاران ورزشی سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2229

به "نماد بازی های المپیک پاریس رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماد بازی های المپیک پاریس رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید