شرایط کرونا در استان های ایران روی گوگل مپ نمایش داده می شود

به گزارش مجله کالارنا، با یک لایه جدید، اکنون کاربران می توانند در اپلیکیشن نقشه گوگل اطلاعات به روز مربوط به همه گیری کرونا را در هر منطقه مشاهده کنند.

شرایط کرونا در استان های ایران روی گوگل مپ نمایش داده می شود

طبق اعلام گوگل، بیش از یک میلیارد نفر برای کسب اطلاعات ضروری درباره رفت وآمد از یک نقطه به نقطه دیگر، به ویژه در زمان همه گیری ویروس کرونا از گوگل مپ استفاده می کنند.

ویژگی های مانند ساعت های پرطرفدار مکان ها و شرایط لحظه ای شلوغی، هشدارهای کووید-19 در حمل ونقل و اطلاعات فعالیت کسب وکارها در دوران کرونا، از جمله قابلیت هایی است که گوگل پیش از این برای کمک به پیشگیری از بیماری در نقشه گنجانده بود. همچنین برخی از ویژگی ها، مانند نمایش بیمارستان های مرتبط با کرونا، با مشارکت داوطلبانه روی نقشه افزوده شده بود.

پس از اطلاعاتی که هفته های گذشته درباره لایه مرتبط با کرونا بر روی گوگل مپ منتشر شده بود، اکنون گوگل این لایه جدید را از حالت آزمایشی خارج کرده است که اطلاعات مهم کووید-19 را در یک منطقه نشان می دهد تا به مردم در تصمیم گیری بهتر برای مسافرت ها کمک کند.

روش کار

زمانی که اپلیکیشن گوگل مپ را باز می کنید، با استفاده از دکمه لایه ها در بالای آن می توانید لایه مربوط به اطلاعات کووید19 را مشاهده کنید. در این لایه، اطلاعات موارد تازه ابتلا به کووید-19 در هر منطقه به ازای هر 100 هزار نفر نمایش داده می شود و توضیحاتی نوشته شده که کاهش، افزایش یا ثابت ماندن شرایط شیوع بیماری را نشان می دهد.

همچنین رنگ های به کار رفته در این لایه به کاربران کمک می کند تا تراکم موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 را در هر منطقه آسان تر تشخیص دهند. این داده ها هم اکنون برای 220 کشور و منطقه ای که گوگل مپ پشتیبانی می کند، دردسترس است.

  • رنگ های تازه در گوگل مپ اطلاعات دقیق تری از زمین ارائه می دهد

در جاهایی که اطلاعات کافی وجود داشته علاوه بر کشور، تقسیم بندی شرایط بیماری کووید-19 در سطح استان، شهرستان و شهر هم روی گوگل مپ قابل مشاهده است. برای نمونه در ایران، شرایط شیوع کلی بیماری در زوم دور دیده می شود و شرایط بیماری در هر استان هم با زوم بیشتر مشخص است.

فعال سازی این لایه درحالی انجام می شود که گوگل از آغاز همه گیری کرونا وب سایتی مخصوص را راه اندازی کرده است که نقشه شرایط شیوع کرونا هم در آن قرار گرفته است. همچنین با جست وجوی عبارات مرتبط مانند کرونا در ایران در موتور جست وجوی گوگل، جدول داده های رسمی و نقشه شرایط شیوع کرونا نشان داده می شود.

منبع داده ها

داده های لازم برای به روزرسانی این لایه از منابع معتبری مانند دانشگاه جان هاپکینز، نیویورک تایمز و ویکی پدیا دریافت می شود. این منابع داده ها را از نهادهای رسمی بهداشت عمومی مانند سازمان بهداشت جهانی، وزارتخانه های بهداشت هر کشور، آژانس های بهداشتی منطقه ای و بیمارستان ها به دقت دریافت و به روزرسانی می کنند.

گوگل امیدوار است این لایه جدید که طی هفته جاری به تدریج برای همه کاربران اندروید و iOS در سراسر جهان فعال می شود، به کاربران کمک کند تا با ایمنی بیشتری رفت وآمد داشته باشند.

عکس کاور: نمایی از لایه کووید-19 در گوگل مپ در سطحی از زوم که استان ها هم مشخص است.

Credit: Digikala Mag/Google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1291

به "شرایط کرونا در استان های ایران روی گوگل مپ نمایش داده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونا در استان های ایران روی گوگل مپ نمایش داده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید