پیش بینی برداشت 700 تن گردو در شهرستان کاشان

به گزارش مجله کالارنا، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان گفت: پیش بینی می گردد باغداران کاشانی سال جاری 700 تن گردو برداشت نمایند.

پیش بینی برداشت 700 تن گردو در شهرستان کاشان

عباس معینی فر گفت: پیش بینی می گردد باغداران کاشانی سال جاری 700 تن گردو برداشت نمایند که به خاطر سرمازدگی نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش دارد.

او اضافه کرد: عمده محصول گردوی کاشان در بخش برزک، نیاسر و روستای مرق، رحق و ارمک این شهرستان فراوری می گردد که شامل ارقام محلی و پوست کاغذی است.

رئیس اداره بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار نفر در این زمینه فعالیت دارند گفت: برداشت گردو از اوایل شهریور شروع و تا اواخر همین ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: با برداشت این اندازه گردو افزون بر 83 میلیارد تومان عاید کشاورزان می گردد.

معینی گفت جهاد کشاورزی کاشان با اعطای نهال یارانه ای و ارقام مناسب و سازگار در منطقه ها مختلف کاشان از باغداران حمایت می نماید.

رئیس اداره بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان گفت: سال جاری در سطح وسیعی از باغ های قدیمی اجرای عملیات سرشاخه کاری با پیوند ارقام مناسب و مقاوم به سرمازدگی و فراوری بهینه انجام شد.

گردو در کاشان در ارتفاعات و نواحی کوهستانی به خوبی رشد می نماید، عمده کشت گردو در قالب درختان پراکنده در حاشیه باغ ها و اطراف منازل مسکونی روستایی است. این منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر است، سلامت قلب و استخوان ها را تقویت نموده و در مدیریت وزن یاری می نماید. درخت گردو علاوه بر فراوری محصولی مغذی، چوب بسیار مناسبی برای فراوری فرآورده های چوبی دارد.

منبع:ایمنا

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2206

به "پیش بینی برداشت 700 تن گردو در شهرستان کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 700 تن گردو در شهرستان کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید