چرا مهران مدیری فارغ از تخصص روی هر صحنه ای می رود؟

به گزارش مجله کالارنا، روزنامه همدلی - علی نامجو: دورهمی برنامه ای در دسته تالک شو ها بود که مهراب قاسم خانی از روی برنامه هندی شب های کمدی با کاپل، کپی کرد و برای پخش در شبکه نسیم طراحی و کارگردانی اش را بر عهده گرفت. از همان ابتدا هم قرار بر این بود که مهران مدیری مجری این برنامه باشد. ممنوع التصویری قاسم خانی باعث شد که نام او هیچ وقت در تیتراژ دورهمی نیاید و او بعد از مدتی از ترکیب دورهمی کنار گذاشته گردد. این برنامه برای چند فصل ادامه دار شد تا اینکه بعد از ایام محرم و صفر سال قبل به انتها رسید و خبر هایی در رسانه ها منتشر شد که با پخش قسمت ویژه عیدانه اش، قرار است فصل تازه ای از آن روی آنتن تلویزیون برود که نرفت.

چرا مهران مدیری فارغ از تخصص روی هر صحنه ای می رود؟

مهران مدیری در آن قسمت عیدانه سوژه سیل در شهر های مختلف ایران را دستمایه استندآپش قرارداد و با انتقاداتی که به وزارت کشور کرد باعث شد عده ای گمان نمایند، پخش نشدن دورهمی در ادامه به دلیل موانعی است که مسئولان دولتی برای این برنامه پیش آورده اند، درحالی که ماجرا چیز دیگری بود و بودجه ای که تهیه نماینده برنامه برای ساخت هر قسمت از مدیران سازمان صداوسیما طلب نموده بود، نگذاشت پخشش بعد از عید از سر گرفته شد.

کنایه به روحانی در دورهمی یلدا

از مدیری در تلویزیون در این چند ماه خبری نبود تا اینکه شب یلدا ویژه برنامه دورهمی با اجرای او پخش شد. من خودم آدینه فهمیدم که دورهمی پخش می گردد؛ این جمله ای بود که مهران مدیری در آن برنامه به زبان آورد. البته همه متوجه شدند که او با این جمله دارد حسن روحانی را به باد سخره می گیرد که در جلسه هیئت دولت گفت: من خودم آدینه فهمیدم که بنزین گران شده است.

مدیری در طول پخش قسمت های قبلی برنامه دورهمی هم با جملاتی شبیه به آنچه دیشب بر زبان آورد سعی کرد موضوع آلودگی هوا، زلزله، گرانی و مسائل مختلف مردم را دست مایه قرار بدهد برای همراه کردن عموم مردم با خودش و ژست چهره ای منتقد به خود دریافت در مواجهه با سختی های ملت ایران. او این راستا را سال هاست که دنبال می نماید. شاید بیشتر مردم اولین بار حضور مهران مدیری در قاب تلویزیون را با برنامه ساعت خوش به یاد داشته باشند. همان برنامه ای که او در گفت وگویی به بهانه اکران فیلم ساعت 5 عصر، به عنوان اثری معرفی کرد که بلافاصله در آن دوران باعث ممنوع الکاری او شد و کار را به جایی رساند که هرچند ماه یک بار آدرس خانه اش را تغییر می داد و به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره مجبور بود پشت سر هم اسباب کشی کند.

مدیری در آن تبادل نظر به باربری کردنش برای تامین هزینه زندگی در بازار هم اشاره نموده بود و گفته بود که گاهی پسرش از فرط گرسنگی آن قدر گریه می کرد تا خوابش می برد. مرد هزار چهره تلویزیون ایران، اما این روز ها حال وروزی بسیار متفاوت با سال های جوانی اش دارد. او امروز در بعضی کارهایش در مقام تهیه نماینده حضور پیدا می نماید، برای هر قسمت از برنامه دورهمی دستمزد قابل توجهی می گیرد و بلیت های کنسرت هایش که البته قیمت های بالایی هم دارند، در فاصله کوتاهی از شروع بلیت فروشی سالداوت می شوند.

فرصتی برای مهران مدیری و دوستان

او امروز به یکی از چهره های تاثیرگذار تلویزیون تبدیل شده و اغلب مردم از او چهره هنرمندی را در ذهن دارند که درد دل آن ها را می گوید و به خاطر مسائلشان لب به انتقاد باز می نماید. در مقوله هنر، اما فرم و محتوا باید با هم ارتباط داشته باشند. نمی گردد در برنامه ای با این دکور عظیم و البته با آن میهمانان که اغلبشان را باید در دسته سلبریتی ها قرار داد حاضر شد و حرف از درد مردم زد.

البته ماجرای معافیت اقتصادی هنرمندان هم قصه ای است که برای اغلب هنرمندان فعال در این عرصه علی السویه است و برای گروهی فرصتی برای پنهان کاری. تا امروز هیچ گاه دستمزد مدیری و البته بسیاری دیگر از دوستانش به شکل شفاف اعلام نشده و برخلاف همه نقاط جهان جزو اصرار مگو به حساب می آید. حالا بعد از کشمکش های فراوان درباره پخش یا عدم پخش سری جدید این برنامه، ظاهراً تهیه نمایندگان دورهمی مدیری با مدیران سیما به توافق رسیده اند و بر اساس این توافق گویا بناست برای هر قسمت حدوداً 350میلیون تومان به علاوه 30 درصد از مبلغ تبلیغات به تهیه نماینده پرداخت گردد.

از بازیگری تا خوانندگی

مدت ها قبل در رسانه های مختلف خبر افسردگی مهران مدیری منتشر شده بود و خودش هم چند بار گفته بود که در زندگی عادی آدم خنده رو و شادی نیست. وضع او امروز به احتمال ازنظر اقتصادی هم با روزگاری که به گفته خودش پول خریدن چند گرم پنیر را هم برای صبحانه نداشت، تفاوت نموده است. با این تفاسیر شاید بگردد از او یک سوال معین پرسید و آن اینکه آقای مدیری مجری گری در یک برنامه تلویزیونی، کارگردانی سریال در نمایش خانگی، تهیه نماینده همان سریال بودن، برگزاری کنسرت در هتل اسپیناس پالاس در مقام خواننده و کار روی آماده سازی آلبومی با آهنگسازی مهیار علیزاده چه دلیلی دارد؟ آیا شما آن قدر در وجود خودت توانایی می بینی و هیچ کس در این جامعه هشتاد میلیونی وجود ندارد که بتواند این کار ها را انجام بدهد؟

آیا شما از شهرت سوءاستفاده نمی کنی که به عنوان خواننده روی صحنه می روی و مردمی که دوست دارند چهره ات را از نزدیک ببینند در کسری از ثانیه همه بلیت های اجرایت را از سایت های بلیت فروشی جارو می نمایند؟ راستی ارتباط شما با کدام نهاد و ارگان این قدر نزدیک است که به راحتی بعضی از مسئولان دولتی را به سخره می گیری و در ادامه در کنسرتت قطعه ای با صدای معصومه دده بالا (هایده) را می خوانی که حتماً در رپرتوار اولیه کنسرت از سوی دفتر موسیقی تایید نشده، اما ککت هم نمی گزد و هیچ کس نمی گوید بالای چشمت ابرو؟

منبع: برترین ها
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 719

به "چرا مهران مدیری فارغ از تخصص روی هر صحنه ای می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مهران مدیری فارغ از تخصص روی هر صحنه ای می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید