کشته شدن 3 کارمند سازمان پزشکان بدون مرز در اتیوپی

به گزارش مجله کالارنا، سازمان پزشکان بدون مرز از کشته شدن سه تن از اعضای این سازمان در اقلیم تیگرای اتیوپی اطلاع داد. همزماندولت آمریکا خواستار تحقیقات شد.

کشته شدن 3 کارمند سازمان پزشکان بدون مرز در اتیوپی

به نقل از رویترز، سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه ای اظهار داشت، اشخاصی ناشناس سه تن از کارمندان این نهاد را در اقلیم تیگرای اتیوپی به قتل رساندند.

این سازمان بعلاوه اظهار داشت، پزشکان بدون مرز، بعد از ظهر پنجشنبه ارتباط خود را با خودروی حامل تیم وابسته به خود از دست داد.

در این بیانیه بعلاوه آمده است: صبح امروز (شنبه) این خودرو پیدا شد و حدود چند متری آن، اجساد سه تن از همکاران سازمان پزشکان بدون مرز کشف و شناسایی شد. ما حمله به همکاران خود را با شدیدترین الفاظ ممکن محکوم می کنیم و از هیچ تلاشی برای روشن شدن ابهامات این حادثه فروگذار نخواهیم کرد.

درگیری میان ارتش اتیوپی و جبهه آزادیبخش خلق تیگرای باعث کشته شدن هزاران تن و آواره شدن بیش از دو میلیون تن شده است.

به همین دلیل، وزارت خارجه اتیوپی به وسیله توئیتر، کشته شدن این سه کارمند سازمان پزشکان بدون مرز را تسلیت گفت و اظهار داشت آژانس های امدادرسانی در منطقه تیگرای به محافظان نظامی یاری نمایند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا خواهان انجام تحقیقات مستقل در مورد کشته شدن سه کارمند سازمان پزشکان بدون مرز در تیگرای اتیوپی شد.

این وزارتخانه اظهار داشت، در نهایت دولت اتیوپی مسئولیت کامل تضمین سلامت و جان کارکنان در زمینه بشردوستانه را برعهده دارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1771

به "کشته شدن 3 کارمند سازمان پزشکان بدون مرز در اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 3 کارمند سازمان پزشکان بدون مرز در اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید