104 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در حال اجرا است

به گزارش مجله کالارنا، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از اجرای 104 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در کشور خبر می دهد و می گوید عدم همکاری شهرداری مشکل عمده اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که امید است با تغییراتی که در شهرداری منطقه ایجاد شده شاهد سرعت دادن به پروژه های مسکن ملی در کلانشهر تهران باشیم وعقب ماندگی ها را جبران کنیم

104 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در حال اجرا است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، ضمن بازدید از پروژه طرح اقدام ملی مسکن تهرانسر که در 4 بلوک به مساحت 160 هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در حال اجراست، گفت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور فعال است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال آینده واحدهای تکمیل شده مسکن ملی بتدریج افتتاح می شوند، پروژه مسکن ملی تهران را 200 هزار واحد برشمرد و از حل مسائل انبوه سازان برای سرعت دادن به فراوری مسکن، اطلاع داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون اجرای طرح اقدام ملی مسکن از 104 هزار واحد عبور نموده است، اضافه نمود: طرح اقدام ملی مسکن در سه نوع در سراسر کشور در حال اجراست. نوع اول، واگذاری گروهی زمین در شهرهای کوچک به مردم و با مشارکت مردم است. نوع دوم پروژه هایی است که در شهرهای متوسط و عظیم به شکل مجتمع سازی اجرا می گردد که در این نوع از پروژه ها بیشتر متقاضیان به پروژه ها متصل شده و در حال عقد قرارداد هستند. نوع سوم نیز پروژه های مشارکتی هستند که در کلانشهرها احداث می شوند و پروژه تهرانسر نیز به شکل مشارکتی است که با مشارکت انبوه سازان و دولت اجرایی شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در استان تهران 200 هزار واحد مسکن ملی در قالب پروژه های مشارکتی در دستور کار قرار گرفته است که قراردادهایشان منعقد شده است.

به گفته اسلامی، عدم همکاری شهرداری مشکل عمده اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که امید است با تغییراتی که در شهرداری منطقه ایجاد شده شاهد سرعت دادن به پروژه های مسکن ملی در کلانشهر تهران باشیم وعقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی شرح داد: از سال آینده و به ویژه اردیبهشت،پروژه های متعدد طرح اقدام ملی مسکن در هر سه نوع واگذاری گروهی زمین در شهرهای کوچک، مجتمع سازی در شهرهای متوسط و عظیم و پروژه های مشارکتی افتتاح می گردد.

اسلامی در مورد مسکن مهر نیز با اعلام اینکه بخش عمده واحدهای مسکونی مهر به اتمام رسیده است، گفت: در مجموع 39 هزار واحد مسکن ملی در کشور به جامانده است که بخشی از آنها دارای پرونده حقوقی هستند و مسائل آنها در مراجع قضایی در دست آنالیز قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: برای اتمام مسکن مهر شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد در 2 سال گذشته 4هزار میلیارد تومان هزینه شد. در ماه های آینده و قبل از دولت تمامی واحدهای مسکن مهر تحویل می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1589

به "104 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "104 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید