شروع عملیات احداث زیرساخت شهرک شیلاتی گمیشان

به گزارش مجله کالارنا، مدیر شرکت شهرک های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: عملیات احداث زیر ساخت های شهرک شیلاتی گمیشان از محل اعتبار سفر هیات دولت به استان با ایجاد 2 کیلومتر کانال انتقال آب از دریای خزر شروع شد.

شروع عملیات احداث زیرساخت شهرک شیلاتی گمیشان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، نعمت الله کفشگیری اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این طرح، 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که 150 میلیارد ریال آن از محل اعتبار سال 98 است.

به گفته وی زیرساخت های شهرک شیلاتی گمیشان در مدت 5 سال ساخته شده و به 8 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

جواز تاسیس شهرک 6 هزار و 600 هکتاری شیلات گمیشان برای جذب سرمایه گذار پرورش میگو اواخر سال 97 صادر شد.

اجرای طرح مزبور از محل مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به گلستان است که بر اساس آن در 6 هزار هکتار، مزرعه پرورش میگو و مابقی مجتمع ماهیان خاویاری ایجاد می گردد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گلستان به اهمیت اجرای این طرح اشاره نمود و گفت: این شهرک در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت پرورش آبزیان در گلستان راه اندازی می گردد که با بهره برداری از آن، علاوه بر فراوری سالانه 13 هزار تن میگو، برای 3 هزار و 444 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

طبق گزارش مسئولان دستگاه های مرتبط، در گمیشان به لحاظ وجود اقلیم مناسب، شوری خاک و دسترسی به آب دریای خزر، ظرفیت پرورش میگو در سطح بیش از 30 هزار هکتار وجود دارد که اکنون در کمتر از هزار هکتار و با ایجاد مجتمع، پرورش این آبزی عملیاتی شده است.

گلستان در سال های اخیر با توجه ویژه مسئولان آن به توسعه آبزی پروری به یکی از استان های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه فراوری، علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.

فصل پرورش میگو در گمیشان از اردیبهشت شروع و برداشت این گونه از اوایل مهر تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1046

به "شروع عملیات احداث زیرساخت شهرک شیلاتی گمیشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات احداث زیرساخت شهرک شیلاتی گمیشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید