اتحادیه اروپا به توافق ژنو عمل خواهد نمود، تحریم های اروپا از ژانویه برطرف می گردد

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: نخست وزیر سابق ایتالیا با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نمی تواند حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای ایران را نفی کند اضافه کرد: مطمئن هستم اتحادیه اروپا به تعهدات خود عمل خواهد نمود و تحریم ها از ابتدای امسال میلادی برطرف می گردد.

اتحادیه اروپا به توافق ژنو عمل خواهد نمود، تحریم های اروپا از ژانویه برطرف می گردد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرنگاران، ماسیو دالما، نخست وزیر سابق ایتالیا که امروز(چهارشنبه 27 آذر) مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه سخنرانی می کرد با تاکید بر حق مسلم ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای بر مبنای معاهده ان پی تی اضافه کرد هیچ کسی نمی تواند حق ایران در استفاده از انرژی صلح امیز هسته ای را نفی کند.

دالما اضافه کرد: مطمئن هستم که اتحادیه اروپا به وعده های خود عمل خواهد نمود و از ژانویه تحریم های ایران را برطرف خواهد نمود. وی خاطر نشان کرد کشورهایی که علیه ایران تحریم اعمال کردند خودشان نیز متضرر شدند. این مقام سابق دولت ایتالیا با تاکید بر مهارت های دیپلماتیک مذاکره کنندگان ایران در تبادل نظرهای ژنو توضیح داد در حالی که قابل تصور نبود بعد از یک دهه مذاکره بی نتیجه، به نتیجه ای برسیم، اکنون توافقی کسب شده است که نقطه عطفی در روابط جمهوری اسلامی ایران است و دانش و مهارت مذاکره کنندگان ایرانی برای پیشبرد و پیشرفت در مذاکرت یاری خواهد نمود.

دالما اضافه کرد کوشش های کنگره آمریکا برای تصویب تحریم های جدید، علی رغم هشدارها نباید باعث گردد دولت ایران تسلیم گردد، البته احتیاط ضروری است اما معتقد هستم دولت اوباما علی رغم اختلافات داخلی آمریکا برای رسیدن به توافق نهایی متعهد است. به اعتقاد این سیاستمدار اروپایی توافق هسته ایران راه راب برای فرایندی بلند مدت یعنی مقابله با هسته ای شدن منطقه باز می نماید.

نخست وزیر سابق ایتالیا اضافه کرد نقش اتحادیه اروپا نیز در ژنو مهم بود و نقش کاترین اشتون نیز حیاتی بود. وی با اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای تعامل با ایران در همه زمینه ها، کوشش برای یافتن راهکاری برای بحران سوریه را مورد تاکید قرار داد. وی تاکید نمود ایران آزمون اساسی برای راستا جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپاست.

دالما با تاکید بر اینکه هیچ راهکار نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد توضیح داد در سوریه باید وارد تبادل نظری سیاسی شویم و توافقی در سطح درونی بین گروه های مختلف این کشور و توافقی نیز در سطح منطقه ای بین ترکیه، قطر وبه ویژه عربستان و ایران شکل گیرد.

این سیاستمدار ایتالیایی اذعان داشت بیداری عربی باعث شگفتی اروپا شد و در این زمینه اروپا بدون راهبرد ماند. امروز اروپا باید نسبت به خاورمیانه با دیدگاه جدیدی نگاه کند و سیاست خود را تعدیل کند. اروپا باید با افزایش تعامل و تبادل نظر در موضوعات مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، تبادل نظری بین ادیان، ارتقاء دموکراسی شرایط ارتقا همکاری های را افزایش دهد

این دولتمرد سابق ایتالیا در موضوع مصر نیز بر حضور همه نیروهای سیاسی در آینده این کشور تاکید نموده و اضافه کرد منزوی کردن اخوان غیر قابل قبول است و نتایج عکس در بر خواهد داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 424

به "اتحادیه اروپا به توافق ژنو عمل خواهد نمود، تحریم های اروپا از ژانویه برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به توافق ژنو عمل خواهد نمود، تحریم های اروپا از ژانویه برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید