هزینه ساخت ویلا دوبلکس: احمدی: جنگ قراباغ تازه شروع شده است، حقانی: هدف از تشکیل جمهوری آذربایجان تجزیه ایران است

به گزارش مجله کالارنا، کارشناسان و پژوهشگران قفقاز در همایش بین المللی آنالیز تحولات قفقاز به ارائه نقطه نظرات خود درباره تحولات اخیر این منطقه پرداختند.

هزینه ساخت ویلا دوبلکس: احمدی: جنگ قراباغ تازه شروع شده است، حقانی: هدف از تشکیل جمهوری آذربایجان تجزیه ایران است

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده تاریخ معاصر، همایش دو روزه بین المللی آنالیز تحولات قفقاز؛ گذشته، حال و منظره فرارو با حضور محققان و پژوهشگران تاریخ معاصر و فرهنگستان کاسپین در این موسسه پژوهشی آغاز شد.

جنگ دوم قرا باغ تازه آغاز شده است

در ابتدای همایش دکتر حسین احمدی، دبیر علمی همایش در سخنانی گفت: اندیشه شکل گیری همایش به جنگ دوم قرا باغ و تحولات آن، با توجه به تهدیداتی که امنیت ملی کشور ما را به خطر می انداخت، بر می گردد. ضمن ارادت به پژوهشگران، ما فراخوان مقاله ندادیم، بلکه سفارش مقاله دادیم و از مجموع سی مقاله ای که به دست ما رسید، بیست و چهار همایش داخلی و خارجی انتخاب کردیم.

وی اضافه نمود: مجموعه مقالات چاپ و ادبیاتی فراوری خواهد شد که قابل استناد خواهد بود، چون ما گمان می کنیم برترین ها را در این مجموعه گرد آورده ایم، ضمن اینکه ممکن است بعضی نیزبه دلیل مسائلی از قلم افتاده باشد.

احمدی تأکید کرد: پژوهشگر تابع دولت نیست، بلکه همیار و همکار دولت و مقامات است. اگر پژوهشگر تابعی از سیاست های دولت باشد، باید توجیه گر آنها باشد پس تابع نیست به همین خاطر کسانی که صدای من را می شنوند ، دلخور نشوند این همایش علمی، مستند و مستدل است و همه مباحث قابل ارجاع و شرح است.

وی با بیان اینکه فکر مینمایند جنگ دوم قرا باغ نه تنها حل نشده، بلکه آغاز آن است و دلائلش هم معین است، اضافه نمود: این تحولات ژئوپلیتیک و فرهنگی و مالی تازه آغاز شده و بعد با ساده اندیشی ما نزد بعضی می بینیم که می گویند سوتفاهم ها رفع شده، نگران می شوم. قول های شفاهی زیاد شنیدیم اما تحولات مکتوب ندیدیم.

احمدی گفت: تا صحبت می گردد می گویند ما قرارداد امضا کردیم و فلان تعداد امضا داریم اما هیچکدام عملیاتی نمی گردد. کشورهای قفقاز جنوبی فاقد مولفه های قدرت هستند، کشورهایی که مبانی قدرت نداشته باشند، تصمیم گیری های مستقل ندارند در نتیجه نه تنها بازیگر نیستند بلکه همواره میدان بازی در هر کجای شمال، جنوب و شرق و غرب هستند. تصور اینکه شما می توانید با یک کشور فاقد مولفه های قدرت به صورت حداکثری ببندید، اشتباه است، حال چه بحرین و چه قفقاز جنوبی باشد.

وی در انتها گفت: ما 10 سال قبل در این پژوهشکده کتابی چاپ کردیم که در آن تمام مسائل و مصائب این منطقه را بیان نموده است، اما بدان توجه نشده است. برترین کارشناسان پشت صحنه هستند اما کارشناسی درون سازمانی شده است. ما برای سال های آینده دیگر شاید نباشیم اما اسناد موجود است.

هدف از تشکیل جمهوری آذربایجان، تجزیه ایران است

در ادامه دکتر موسی حقانی، رئیس موسسه پژوهشی تاریخ معاصر ایران و دبیر همایش نیز پشت تریبون نهاده شد و در صحبت هایی گفت: پژوهشکده تاریخ معاصر یکی از موضوعاتی که از ابتدا دنبال کرد، بحث مطالعات منطقه ای و تحولات منطقه بود که البته در این زمینه سازمان های مسئول می بایست دخالت نمایند. بیش از 50 همایش ما در این زمینه ها تا به حال برگزار کردیم. دغدغه مان هم این است که ارزیابی دقیقی از موضوعات پیرامونی داشته و مشاوره ای به افراد در میدان و مسئولان بدهیم.

وی در ادامه اضافه نمود: همانطور که اشاره شد ماجرای قفقاز تازه آغاز شده است در همین اخبار چند روز اخیر هم زیاد در این رابطه شنیده ایم که معین است نقشه انگلیسی ـ روسی است و درباره آن زیاد ما تجربه داریم اما این یک هشدار است که باید مراقب باشیم. مثل قرارداد گلستان ـ ترکمانچای که انرژی زیادی از ایران گرفت.

حقانی با بیان اینکه اینها سال ها کار کردند و کتاب های درسی شان براین اساس تنظیم شده که در همین پژوهشکده هم واکاوی کردیم، گفت: این موج به شهرهای ترک زبان ما هم سرایت نموده است مثلا در همین ورزشگاه آزادی و جاهای دیگر می بینیم که پرچم های جعلی خارجی بلند می گردد. ترکیه هیچ گاه در طول تاریخ با ما صادق نبوده یا جنگ داشته یا از پشت خنجر زده است و الان هم نقش آفرینی آنها دیده می گردد.

وی گفت: ما واقعا نگران هستیم و دوست داریم تصمیم گیرندگان فعال در میدان این تجربه سی ساله اخیر را خوب مرور نمایند ما نمی گوییم صد سال تاریخ ایران را بخوانند. در شماره 24 نشریه جنگل مطلبی درج شده با عنوان افسانه دیرین یا نقل شیرین که در آن به یک داستان اشاره می نماید که منطقه قفقاز نام آذربایجان روی خود می گذارد.

وی اضافه نمود: در این گزارش آذربایجان را یک عضو مهم ایران، منشأ انقلاب و جزء لاینفک مملکت می داند و قفقازیه جنوبی همه فارسی و ایرانی الاصل دارای زبان فارسی است اما امروز نام آذربایجان به خود گذاشته است و بعد آن را به داستان دیگ همسایه ربط می دهد.

حقانی در انتها گفت: جمهوری آذربایجان از ابتدا به قصد تجزیه ایران تشکیل شد. ما الان داریم می بینیم که اینها تجزیه طلبی را در خوزستان و شهرهای دیگر ما هم تشویق می نمایند. پس مسئله امروز و دیروز و جنگ اول و دوم قرا باغ نیست، اینها بخشی از سناریویی است که یکی از راهبردهای جدی آن تجزیه ایران است. بحث آذربایجان مطرح شده اما تجزیه کل ایران مدنظرشان است انشالا ما با استفاده از کارشناسانی که عمری را در حوزه قفقاز برای مطالعه و پژوهش صرف کردند برای روشن شدن هر چه بیشتر زوایای اتفاقات منطقه رخ می دهد، کوشش می کنیم.

ادامه این نشست تخصصی به وسیله خبرنگاران منتشر خواهد شد.

این مرنام به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی به صورت مجازی در سایت پژوهشکده به نشانی www.iichs.ir و در آپارات به نشانی Aparat.com/TVTARIKH/live و در اینستاگرام به نشانی https://instagram.con/iichs.ir پخش می گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1971

به "هزینه ساخت ویلا دوبلکس: احمدی: جنگ قراباغ تازه شروع شده است، حقانی: هدف از تشکیل جمهوری آذربایجان تجزیه ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه ساخت ویلا دوبلکس: احمدی: جنگ قراباغ تازه شروع شده است، حقانی: هدف از تشکیل جمهوری آذربایجان تجزیه ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید