افزایش تعداد کرونایی های دانشگاه تربیت مدرس، تکمیل دوز دوم واکسیناسیون دانشگاهیان

به گزارش مجله کالارنا، مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس از افزایش موراد ابتلا به کرونا در سطح این دانشگاه خبر داد و گفت تا اخر وقت امروز یکشنبه تزریق دوز دوم واکسن دانشجویان تکمیل می شود.

افزایش تعداد کرونایی های دانشگاه تربیت مدرس، تکمیل دوز دوم واکسیناسیون دانشگاهیان

دکتر محمدرضا رئوفی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با انجام فرایند واکسیناسیون دانشجویان، این تصور برای برخی از آنها به وجود آمده بود که بدن آنها در برابر ویروس کرونا ایمنی لازم را پیدا کرده و به این دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در میان دانشجویان قدری کمرنگ شده بود. ما برای پیشگیری از شیوع مجدد کرونا در میان دانشجویان و واکسینه شده ها، هشدارهایی را در سطح دانشگاه بیان کردیم و به جدیت این هشدارها را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: موارد ابتلا به کرونا را به صورت مرتب در درمانگاه و مرکز بهداشت دانشگاه تربیت مدرس رصد می کنیم و مرتب از قسمت های مختلف دانشگاه بازدیدهای دوره ای انجام می دهیم. در جریان این بازدیدها متوجه شدیم که دانشجویان به بهانه اینکه واکسن زده اند، پروتکل ها را رعایت نمی کنند، تجمع دارند و بعضا ماسک نمی زنند. این امر باعث شده که موارد ابتلا به کووید-19 کم کم در سطح دانشگاه افزایش یابد.

دکتر رئوفی با بیان اینکه دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تحصیلات تکمیلی است و از همان ابتدای شیوع کرونا به دلیل انجام پروژه های دانشجویی حضور دانشجویان در محیط دانشگاه حضوری فعال بوده است، گفت: از همان ابتدای پاندمی، دانشجویان در خوابگاه یا محیط دانشگاه حضور داشتند ولی محدودیت ها و پروتکل ها رعایت می شد. مثلا در یک اتاق 4 نفره، 2 دانشجو اسکان داده شدند.ولی به تدریج و با آغاز واکسیناسیون رعایت پروتکل ها کمتر شد. به نحوی که در حال حاضر هم در هر یکی دو روز، یک یا دو مورد ابتلا یا مشکوک در میان دانشجویان خوابگاهی وجود دارد.

مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این دانشگاه تنها دانشگاهی است که خوابگاه قرنطینه دارد، شرح داد: از ابتدای پاندمی کرونا رصد دقیق خوابگاه ها انجام شده و به محض ابتلای دانشجویی به کووید-19، دانشجوی مبتلا پس از محرز شدن ابتلا، در هر ساعت از شبانه روز به خوابگاه قرنطینه انتقال داده می شود.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه هایی برای جریمه و تنبیه دانشجویان به دلیل عدم رعایت پروتکل ها بیان کرد: دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویانی که در خوابگاه و یا در آزمایشگاه ها هستند و همچنین اعضای هیات علمی، کارمندان و اعضای گروه های پیمان کاری شیوه نامه هایی بهداشتی تعیین کرده است که در صورت عدم رعایت این شیوه نامه ها بخشنامه های جریمه و تنبیه مشمول افراد خاطی می شود و بنا به نام و سمت فرد با او برخورد می شود و به نام مثال دانشجویان خاطی به کمیته انظباطی ارجاع داده می شوند.

دکتر رئوفی اظهار کرد: در هر خوابگاه، رابط بهداشت وجود دارد و دانشجویان در ابتدای ورود به خوابگاه از طریق پزشک مرکز بهداشت معاینه می شوند و از طریق یک کارشناس بهداشت، تمام توصیه های لازم به آنها داده می شود و یک تعهدنامه از آنها دریافت می شود که در صورت مشاهده علائم ابتلا به کرونا فورا به مرکز بهداشت مراجعه کنند و پروتکل ها را هم رعایت کنند. به این ترتیب، دانشجویان مبتلا از طریق رابط های بهداشت و یا دیگر دانشجویان معرفی می شوند و یا بسیاری از آنها خودشان به مرکز بهداشت مراجعه می کنند. البته با مراجعه افراد مشکوک به کرونا، دیگر دانشجویان آن سوئیت هم تحت نظر قرار می گیرند و قرنطینه می شوند تا احیانا مسئله ای در خصوص ابتلا به کرونا نداشته باشند و از دانشجوی هم اتاقی فرد مبتلا هم تست کرونا گرفته می شود.

وی با با بیان اینکه از ابتدای پاندمی کرونا در مرکز بهداشت دانشگاه تربیت مدرس، از دانشجویان تست PCR و آنتی بادی دریافت می شد، گفت: هزینه تست PCR دانشجویان، بر اساس نرخ دولتی و 250 و 260 تومان است. البته تا به امروز تست PCR تمام دانشجویان خوابگاهی رایگان انجام می شد ولی از 10 شهریور هزینه انجام تست از دانشجویان بر اساس نرخ دولتی دریافت می شود.

مدیر سلامت و بهداشت دانشگاه تربیت مدرس در سرانجام بیان کرد: واکسیناسیون دانشجویان از 9 مرداد آغاز شده و در شهریور ماه دوز دوم افرادی که واکسن برکت و سینوفارم زده بودند، تزریق شد و در حال حاضر تزریق دوز دوم افرادی که واکسن آسترازنکا زده بودند، در حال انجام است و تا اخر وقت امروز یکشنبه ادامه دارد. البته دانشجویانی که به دلیل ابتلا به کووید-19 دیرتر واکسن زده بودند، یک ماه دیگر دوز دوم خود را دریافت می کنند که البته تعداد آنها بسیار محدود است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1902

به "افزایش تعداد کرونایی های دانشگاه تربیت مدرس، تکمیل دوز دوم واکسیناسیون دانشگاهیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد کرونایی های دانشگاه تربیت مدرس، تکمیل دوز دوم واکسیناسیون دانشگاهیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید