تورهای چین: اقدامات تازه چین برای قدرتمند کردن قانون امنیت داده

به گزارش مجله کالارنا، چین پیش نویس اقدامات جدیدی را با هدف قدرتمندسازی قانون امنیت داده خود منتشر نموده است. این اقدامات شامل تعریف از داده های مرکزی و مهم نیز است.

تورهای چین: اقدامات تازه چین برای قدرتمند کردن قانون امنیت داده

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین در یکم سپتامبر امسال میلادی قانون امنیت داده را اجرا کرد که بر اساس آن تمام شرکت های این کشور باید علاوه بر دسته بندی داده های تحت کنترلشان در چند گروه، بر فرایند ذخیره سازی و انتقال آن نیز نظارت نمایند.

اما کارشناسان حقوقی به علت ابهامات و نبود تعریفی از داده از آن انتقاد کردند.

در پیش نویس اقدام تازه 3 دسته داده (داده های معمولی، داده های مهم و داده های مرکزی) به طور کامل شرح داده شده اند. طبق گفته مقامات داده های معمولی به اطلاعاتی گفته می گردد که قدرت تأثیرگذاری آن بر جامعه اندک است یا فقط روی تعداد اندکی از افراد یا شرکت ها تأثیرگذار است.

داده های مهم به عنوان اطلاعاتی تلقی می گردد که تهدیدی برای منافع ملی و مالی چین تلقی می گردد یا روی حقوق افراد و سازمان ها تأثیر می گذارد.

داده های مرکزی نیز در این قانون به عنوان اطلاعاتی تعریف شده اند که تهدیدی جدی برای منافع ملی و مالی این کشور به حساب می آیند. اختلال در این بخش به خسارت های کلانی منجر می گردد که خاموشی گسترده یا اختلال بزرگ در شبکه و سرویس رسانی را در پی خواهد داشت.

به گفته مقامات، سازمان ها می توانند خودشان داده های معمولی را ارزیابی نمایند اما باید حداقل سالانه یک بار این اقدام را انجام دهند.

بعلاوه سازمان ها باید برای انتقال داده های مرکزی و مهم از طریق یک مکانیسم خاص، تاییدیه دریافت نمایند. در این اواخر قانونگذاران چینی روی قانونمند کردن چند بخش از جمله سیاستگذاری داده ها تمرکز نموده اند.

قانون امنیت داده این کشور بر اساس قانون امنیت سایبری 2017 نوشته شده و نخستین مجموعه قوانین مخصوص نظارت برای ذخیره و انتقال داده های این کشور است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2156

به "تورهای چین: اقدامات تازه چین برای قدرتمند کردن قانون امنیت داده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: اقدامات تازه چین برای قدرتمند کردن قانون امنیت داده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید