امکان حذف کامل فروش بلیت چارتری وجود ندارد

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، علی عابدزاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره فروش بلیت چارتری از سوی شرکت های هواپیمایی گفت: ایرلاین ها اجازه تغییر بلیت سیستمی به چارتری را ندارند ولی باید به این شرکت ها فرصت داده گردد تا فروش بلیت های چارتری را به حداقل برسانند.

امکان حذف کامل فروش بلیت چارتری وجود ندارد

وی با بیان اینکه بیشتر پروازهای چارتری شرکت های هواپیمایی در حال شیفت شدن به مقاصد گردشگری مانند قشم و کیش است، اضافه کرد: تنها در این جهتها فروش بلیت چارتری ادامه دارد و در سایر جهتها شرکت های هواپیمایی فروش چارتری را به حداقل رسانده اند. با این حال شرکت های بزرگ و اصلی هواپیمایی مانند ایران ایر، ماهان، آسمان و زاگرس عمدتا به فروش بلیت سیستمی مبادرت نموده اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه امکان حذف کردن کامل شبکه فروش بلیت چارتری وجود ندارد یادآور شد: فروش بلیت مقاصد گردشگری همیشه باید به صورت چارتری باقی بماند و این در جهان نیز مرسوم است. همچنین در حال کوشش هستیم تا شرکت هایی که توانایی بیشتری دارند به شرکت های هواپیمایی کوچکتر یاری نمایند تا کل شبکه فروش بلیت هواپیما به سمت سیستمی راهنمایی گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، حجم پروازهای چارتری داخلی را 20 درصد کل پروازها دانست و توضیح داد: با این حال باید فروش بلیت به مقصد کیش و قشم را از سایر پروازها جدا کرد.

عابدزاده با بیان اینکه سود فروش بلیت در صنعت هوانوردی بسیار پایین است اضافه کرد: با توجه به اینکه کیش و قشم عمدتا مقاصد گردشگری هستند و زیرساخت های اسکان نیز به صورت هتل در این دو جزیره وجود دارد متقاضیان سفر به این دو مقصد خواستار خرید تور به جای بلیت هستند؛ ضمن اینکه مدیران کیش و قشم نیز بیشتر مایل به خرید و فروش بلیت چارتری به این دو منطقه آزاد شده اند.

عابدزاده گفت: شرکت های هواپیمایی باید فروش بلیت چارتری به صورت بسته گردشگری شامل اقامت و دیگر ملزومات سفر را به دفاتر خدمات گردشگری واگذار نمایند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه صنعت هوانوردی کشور در حال حرکت به سمت فروش بلیت به صورت عرضه و تقاضاست، گفت: شبکه پروازی ما گسترده تر از شبکه فعلی است که در حال اجرا است. در بعضی جهتها رقابت بیشتر است که سبب شده قیمت بلیت کاهش یابد. مانند جهت مشهد یا کیش که در بعضی موارد قیمت به شدت کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: قیمت بلیت هواپیما را خود شرکت های هواپیمایی مشخص می نمایند اما اگر آژانسی قیمت بلیت هواپیما را بالاتر از نرخ مشخص شده از سوی شرکت هواپیمایی به فروش برساند سازمان هواپیمایی با آن برخورد خواهد نمود.

وی تاکید نمود: ما در سازمان هواپیمایی در حال بازرسی صنعت هوانوردی هستیم و مردم می توانند در صورت داشتن شکایتی از گران فروشی بلیت هواپیما به این سازمان اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 143

به "امکان حذف کامل فروش بلیت چارتری وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان حذف کامل فروش بلیت چارتری وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید