اولین قایق ساخته شده از پلاستیک بازیافتی در کنیا

به گزارش مجله کالارنا، یکی از مقامات ارشد سازمان ملل متحد به تازگی از کنیا برای ساخت نوعی قایق شناور فراوری داخلی موسوم به جهاز دریایی (شناور چوبی با بادبان بندی لچکی) از پسماندهای پلاستیکی تمجید نموده است.

اولین قایق ساخته شده از پلاستیک بازیافتی در کنیا

به گزارش خبرنگاران، مدیر اجرایی سازمان محیط زیست ملل متحد اظهار کرد: این ابتکار کنیا نشان می دهد کشورهای آفریقایی می توانند نقشی مهم در حفاظت از محیط زیست ایفا نمایند.

او در مراسم پرده برداری از اولین قایق ساخته شده از پسماندهای پلاستیکی در نایروبی با اشاره به این که این ابتکار کنیا حاکی از پیشرفت این کشور از سال 2017 میلادی است که استفاده از کیسه های پلاستیکی ممنوع شد، گفت: این اتفاق نشان می دهد ابتکارات مبتنی بر جامعه نیز می توانند راه حلی بلندمدت برای مشکلاتی ایجاد نمایند که در جامعه جریان دارند.

او در ادامه با بیان این که در حال حاضر حدود هشت میلیون تن پسماند پلاستیکی هر سال در سراسر دنیا به اقیانوس ها سرازیر می شوند که از این میان تنها کمتر از 9 درصد بازیافت می شوند، از کشورهای آفریقایی خواهان اقداماتی شدیدتر برای تسریع مقابله با آلودگی های پلاستیکی شد و اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای منطقه زیرصحرای آفریقا (آفریقای سیاه) حدود 170 میلیون تن پسماند فراوری می نمایند که 12 درصد از کل این پسماندها را پلاستیک ها تشکیل می دهند.

یک مقام عالی رتبه سازمان ملل در کنیا نیز آگاهی بخشی و فرهنگ سازی را عاملی جدی برای حذف پلاستیک هایی از اقیانوس ها دانست که حتی تعدادشان از ماهی ها نیز بیشتر شده است. او گفت: برای تفهیم ضرورت مقابله با پلاستیک ها و ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف باید از کاربردِ اصطلاحات تخصصی و پیچیده برای مردم اجتناب کرد.

وی تاکید نمود: دولت های آفریقایی باید پا را از اهداف توسعه پایدار فراتر گذاشته و مقابله با پسماندها را از منبع شروع نمایند. هم چنین با گسترش چنین ابتکاراتی علاوه بر مقابله با آلودگی های پلاستیکی به کاهش فقر در جوامع نیز یاری نمایند.

این فرستاده سازمان ملل در خصوص قایق ساخته شده از پسماندهای پلاستیکی گفت: این قایق 9 متری در فراخوانی میان ساکنان ساحل نشین برای پاکسازی اقیانوس ها، از 10 تن پلاستیک دور ریخته شده در آب های اقیانوس ساخته شده است.

این جهاز دریایی اولین قایق دنیا است که به طور 100 درصدی از پلاستیک های بازیافتی ساخته شده و تجهیزات منحصر به فردی مانند رادیو و جلیقه های نجات نیز دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری شینهوا، این قایق قرار است سفر 500 کیلومتری خود را با حمایت از برنامه پاکسازی دریاهای سازمان محیط زیست ملل متحد از شهر لامبو در کنیا به مقصد شهر استون تاون در جزیره اونگوجای تانزانیا شروع نموده و با مدارس، جوامع و مقامات دولتی ملاقات کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 137

به "اولین قایق ساخته شده از پلاستیک بازیافتی در کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین قایق ساخته شده از پلاستیک بازیافتی در کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید