برگزاری مناظرات انتخاباتی در دانشگاه های دولتی ممنوع

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: بر اساس قانون، برگزاری مناظره با حضور نامزدهای انتخاباتی در محیط دانشگاه های دولتی ممنوع است.

برگزاری مناظرات انتخاباتی در دانشگاه های دولتی ممنوع

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در دبیرستان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

ناصر خوش خبر، عصر امروز سه شنبه 29 بهمن، در نشست خبری اظهار کرد: در شرایط کنونی تمام توجهات به سمت برگزاری انتخابات است که امیدواریم همچون همیشه با شکوه تمام برگزار گردد.

وی اضافه کرد: انتخابات مظهر اقتدار نظام است و موجب افزایش ثبات سیاسی کشور و تضمین نماینده امنیت و خنثی نماینده توطئه های دشمنان می گردد.

به گزارش خبرنگاران، رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان نمود: آنچه که در فرآیند انتخابات همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و رکن اساسی انتخابات محسوب می گردد، بحث رعایت و عمل به قانون و اجرای آن در تمامی فرآیندهای انتخابات است.

خوش خبر با بیان اینکه اگر می خواهیم سلامت و امنیت انتخابات را تضمین کنیم باید قانون را سرلوحه همه امور قرار دهیم، توضیح داد: آنچه که از نامزدها و هواداران آن ها انتظار داریم قانون مداری و پرهیز از اقدامات تنش زا است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان نمود: دشمنان همیشه به دنبال ایجاد بی ثباتی و چنددستگی بوده اند چراکه دشمنان در چنین فضاهایی به اهداف خود دست پیدا می نمایند.

خوش خبر با اشاره به اینکه نامزدها باید مردم و شرایط کشور را مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: در نظام اسلامی ما چند ویژگی اساسی وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها توجه به اخلاق و حفظ حرمت ها است.

وی اضافه کرد: متأسفانه اخیراً شاهد بعضی تخریب های بی اساس در بعضی از کانال های بی هویت هستیم؛ کانال هایی که در راستای رسیدن به منافع فردی خود خدا را فراموش می نمایند و منافع خود را با تخریب دیگران دنبال می نمایند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: از مردم می خواهیم که به این کانال ها که دارای هویت تعیین نیستند، توجه ننمایند چراکه این کانال ها جز ضربه به اعتماد جامعه و ترویج ناامیدی حرفی برای گفتن ندارند.

خوش خبر توضیح داد: تمام کوشش خود را به کار خواهیم گرفت که به وسیله راهکارهای قانونی اجازه تخریب اعتماد عمومی و ضربه به وجه نظام را ندهیم و در چارچوب قانون برخورد جدی با این کانال ها خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از تعیین شدن نامزدها خوشبختانه مردم با جدیت در حال رصد آن ها هستند و به سلامت برگزاری انتخابات ایمان و باور دارند.

خوش خبر با اشاره به برگزاری مناظرات، گفت: مناظراتی که در چارچوب قانون بوده اند را برگزار نموده ایم، اما بعضی از خواسته هایی که در پوشش مناظره شکل می گیرد مغایرت با مفاد قانونی دارد.

وی به اقدام یکی از تشکل های دانشجویی برای برگزاری مناظره در محیط دانشگاه اشاره نمود و ادامه داد: تأکید ریاست شورای تأمین استان، رعایت اصل بی طرفی است؛ لذا همه مجریان انتخابات نیز مکلف به رعایت این قانون هستند.

خوش خبر با تشکر از رسانه هایی که در راستای آگاهی بخشی به جامعه، راهنمایی افکار عمومی و ترویج فرهنگ مشارکت در انتخابات کوشش نموده اند، توضیح داد: رعایت اصل بی طرفی، رقابت سالم، سلامت انتخابات، اعتماد اجتماعی و مشارکت حداکثری را به همراه دارد.

وی با یادآوری ماده 59 قانون انتخابات، اظهار کرد: براساس این ماده قانونی، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلم رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز آدینه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسائل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آن ها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می نمایند و همچنین در اختیار گذاشتن وسائل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می گردد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر فرآیند انتخابات در شرایط سفید است و وظیفه داریم این شرایط را حفظ کنیم، اعلام نمود: پس از انصراف ها اکنون 60 نامزد برای چهار کرسی مجلس در خراسان جنوبی در عرصه انتخابات حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 860

به "برگزاری مناظرات انتخاباتی در دانشگاه های دولتی ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مناظرات انتخاباتی در دانشگاه های دولتی ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید