تحرکات ضد شیعی در مالزی

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: تحرکات ضد شیعی در مالزی وارد مرحله جدیدی شده است.

تحرکات ضد شیعی در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع امروز چهارشنبه خود نوشت:

تحرکات ضد شیعی در مالزی وارد مرحله جدیدی شده است. به گزارش ابنا، جمیل خیر وزیر امور اسلامی مالزی پس از رونمایی از یک کتاب ضد شیعه با عنوان حقیقت تشیع، گفت: تبلیغ شیعه باید زیر نظر و کنترل اداره ادیان غیراسلامی باشد و در مرحله اول باید به تصویب آن برسد. براساس همین گزارش، وزارت تبلیغات اسلامی مالزی نشستی با افسر نظارت برامور مذهبی برگزار کرد تا با آنالیز راه های محدود کردن آموزه های شیعی بهترین راه چاره را انتخاب نمایند. این نشست با رونمایی از یک کتاب ضد شیعه با عنوان حقیقت تشیع نوشته داتوک وان زهیدی وان نیز همراه بود. در این کتاب - که طرح جلد آن تصویری از مراسم قمه زنی است - با وارونه نشان دادن حقایق تاریخ اسلام، اتهاماتی واهی به مکتب اهل بیت علیهم السلام نسبت داده است. جمیل خیر وزیر امور اسلامی مالزی پس از رونمایی از این کتاب طی سخنانی گفت: ما به مقامات ایالتی در مقابل خطر کوشش شیعیان برای تغییر دین مسلمانان دیگر مذاهب هشدار می دهیم. هزار نسخه از این کتاب ضد شیعی در چاپ اول، از سوی اداره فدرال مفتیان مالزی بین مساجد منطقه مالزی توزیع شده است تا دردسترس عموم قرار گیرد.

با مطرح شدن موضوع مذاکره با آمریکا، عده ای با بی صبری تمام حتی از دولت هم جلو افتاده و پیشنهاد برگزاری مسابقه محبت آمیز ورزشی با آمریکا داده اند! علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر از پیشنهاد انجام بازی محبت آمیز آمریکا با تیم ملی ایران اطلاع داد. وی اضافه کرد: فدراسیون فوتبال آمریکا موافقت خود را برای حضور ایران در این بازی محبت آمیز که در قالب یک تورنمنت چند جانبه برگزار خواهد شد، اعلام نموده است. ولی آمریکائی ها با این خبر کاملاً محتاطانه برخورد نموده اند. درحالی که ماری هارف یکی از سخنگویان وزارت خارجه کاخ سفید درباره احتمال رویارویی دو تیم ایران و آمریکا گفت: ما همواره گفته ایم که آماده مذاکره مستقیم با ایرانی ها هستیم. خب، کجا بهتر از زمین فوتبال! همزمان اعلام نموده گزارشی از تایید برگزاری این بازی محبت آمیز از طرف آمریکایی ها به دست کاخ سفید نرسیده است. از طرف دیگر، نیل بوئت، سخنگوی فدراسیون فوتبال امریکا نیز توافق فدراسیون فوتبال این کشور با ایران برای بازی محبت آمیز را تایید نکرد. به نظر می رسد متولیان ورزش کشور باید برای حفظ اعتبار جمهوری اسلامی ایران احتیاط بیشتری نمایند.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 321

به "تحرکات ضد شیعی در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات ضد شیعی در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید