تسلیت رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات برای درگذشت انوشه

به گزارش مجله کالارنا، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیامی درگذشت حسن انوشه، پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی را تسلیت گفت.

تسلیت رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات برای درگذشت انوشه

به گزارش خبرنگاران، در پیغام ابوذر ابراهیمی ترکمان آمده است: انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت نویسنده، مترجم و پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی زنده یاد استاد حسن انوشه موجب تأثر و تألم اینجانب و همه اهالی فرهنگ و ادب فارسی و ارادتمندان به ساحت علم و اندیشه شود.

دست تقدیر اگرچه دست ما را از دامان استاد انوشه کوتاه نمود لیکن آثار گرانسنگ وی همچون تدوین دانشنامه ادب فارسی، ترجمه چهار جلد از کتاب تاریخ ایران کمبریج، ترجمه 15 جلد کتاب و بیش از 2500 مقاله در دایره المعارف­ ها به ویژه دایره المعارف تشیع، گنجینه ای ارزشمند است که تا سال های متمادی محل رجوع بسیاری از پژوهشگران و جویندگان علم و ادب به این آثار ارزشمند علمی خواهد بود.

اینجانب صمیمانه ضایعه درگذشت این استاد برجسته که کتابخانه های همه مراکز علمی و ادبی در سراسر دنیا به آثار فاخر وی مزین است را به جامعه علمی کشور و خانواده معزز ایشان، بازماندگان و همه شاگرادان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی خواستارم.

حسن انوشه در 19 اسفند 1323 در بابل به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب به انجام رساند و عضو هیات امنای بنیاد فردوسی بود. از آثار او می توان به تاریخ ایران کیمبریج: از ظهور اسلام تا آمدن دولت سلجوقیان، تاریخ ایران کیمبریج: از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان، تاریخ ایران کیمبریج: از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان، ایران و تمدن ایرانی، کلمان هوار، ترجمه ایران در سپیده دم تاریخ و غیره اشاره نمود. او در روز 23 فروردین ماه 99 به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1028

به "تسلیت رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات برای درگذشت انوشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیت رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات برای درگذشت انوشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید