تعرفه های تجاری تازه ترامپ بلای جان تیم کوک می گردد؟ ، سهام اپل 2 درصد سقوط کرد

به گزارش مجله کالارنا، رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ در جدیدترین سخنان خود در مورد روابط تجاری با چین گفت که احتمالا تعرفه واردات موبایل های آیفون و لپ تاپ ها را از چین به خاک ایالات متحده تا 10 درصد افزایش می دهد.

تعرفه های تجاری تازه ترامپ بلای جان تیم کوک می گردد؟ ، سهام اپل 2 درصد سقوط کرد

موضوع تعرفه های تجاری ایالات متحده علیه چین از مدتها پیش به سوژه ای برای نگرانی کمپانی های مشهور تبدیل شده و شرکت هایی مثل اپل نگرانند که از این پس چگونه باید بین هزینه های خود تعادل ایجاد نمایند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ارزش گوشی های هوشمندی که سال گذشته از چین وارد آمریکا شد، حدود 45 میلیارد دلار بود که بخش بزرگی از آن به آیفون اختصاص داشت. بنابراین بدیهی است که در چنین شرایطی تیم کوک نگرانی هایی جدی در خصوص واردات محصولات مختلف خود از چین داشته باشد.

هم اکنون تیم کوک به طور بالقوه در خصوص نحوه فروش آیفون های خود در بعضی کشورها مثل ژاپن با مسائلی روبرو است و این مسائل با افزایش قیمت های واردات دو چندان خواهد شد. در چنین اوضاع وانفسایی دونالد ترامپ، در مصاحبه ای اظهار داشت که می تواند تعرفه 10 درصدی را در خصوص آیفون و لپ تاپ های وارداتی از چین اعمال کند. وی بعلاوه تاکید نمود که بعید است تصمیم بگیرد نظر خود را تغییر دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2242

به "تعرفه های تجاری تازه ترامپ بلای جان تیم کوک می گردد؟ ، سهام اپل 2 درصد سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه های تجاری تازه ترامپ بلای جان تیم کوک می گردد؟ ، سهام اپل 2 درصد سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید