تمامی بازیگران این فیلم اعتیاد را تجربه نموده بودند

به گزارش مجله کالارنا، تهران (پانا) - فیلم بردار فیلم کوتاه بی سرانجام یکی از مهم ترین دردسرهای این فیلم را با توجه به موضوع این فیلم، لوکیشن واقعی در نظر گرفته شده جهت فیلم برداری اسم کرد و تعریف می نماید که چطور در میان سرنگ های آلوده و زباله های خطرناک، دوربین به دست حرکت می نماید.

تمامی بازیگران این فیلم اعتیاد را تجربه نموده بودند

امیر خاکساری با اشاره به آغاز فعالیت خود در سینما گفت: هم زمان با دوره خدمت سربازی، در سال 1380 وارد کانون سینماگران جوان شدم و دوره عکاسی و فیلم برداری و فیلم سازی را خدمت استاد رضا نبوی گذراندم و بعد از آن در سال 82 وارد دانشکده صداوسیما شدم و بعد از فارغ التحصیلی در همین رشته مشغول به کار شدم.

بازیگران از موسسه طلوع بی نشان ها انتخاب شدند

خاکساری با اشاره به نحوه آشنایی خود و علیرضا عالی مهر کارگردان فیلم بی سرانجام اسم کرد: من و آقای عالی مهر در سال 84 در یک پروژه فیلم کوتاه با هم آشنا شدیم و تا این لحظه در پروژه های زیادی با هم همکاری داشتیم و خارج از فضای کار هم دوستان صمیمی هستیم.

وی ادامه داد: آقای عالی مهر سالها بود که با موسسه طلوع بی نشان ها فعالیت داشته اند و به طور پیوسته در فعالیت های این مجموعه یاری و همراهی داشت. وی همواره این دغدغه را داشت که به نحوی این مسائل را به تصویر بکشد و خوشبختانه بعد از مدت ها آنالیز و کوشش توانست به هدفش برسد.

این فیلم بردار با اشاره به نحوه انتخاب بازیگران فیلم کوتاه بی سرانجام گفت: با توجه به موضوعی که فیلم داشت آقای عالی مهر تصمیم گرفت بازیگرانی را انتخاب کند که از بهبودیافتگان طلوع بی نشان ها باشند و این مسائل را لمس نموده باشند. عقیده وی این بود که شاید هیچ بازیگر دیگری نتواند به خوبی نقش ها را ایفا نماید و بیننده قطعاً با تماشا بازی بازیگرانی که از دل این معضل بیرون آمده و نجات پیدانموده اند، حس همزادپنداری بهتری خواهند داشت. به همین علت بازیگران فعلی انتخاب شدند و بعد از تست بازیگری انتخابشان قطعی شد و به ایفای نقش پرداختند.

دردسرهای بی سرانجام معتادان مرکز

وی با اشاره به چالش های فراوری فیلم سینمایی بی سرانجام توضیح داد: با توجه به موضوع فیلم، لوکیشن هایی مدنظر بود که در آنجا افرادی که اعتیاد داشتند و مصرف کننده بودند، تردد داشتند. به صورت باورنکردنی محوطه ها پر بود از سرنگ های آلوده و زباله های مرتبط بسیار آلوده و خطرناک و ما مجبور بودیم که روی زباله ها راه برویم و دوربین روی دست من بود. من فکر می کنم که چالش برانگیزترین قسمت فراوری این فیلم که بسیار خطرناک بود، فیلم برداری در این لوکیشن ها بود.

خاکساری ادامه داد: قطعاً حضور در لوکیشن واقعی حس متفاوتی نسبت به چیزی که در فیلم می بینیم دارد اما آقای عالی مهر به همراه عوامل فیلم همگی سعی کردند که شبیه ترین حس را به مخاطب انتقال دهند. در فیلم برداری با استفاده از تصاویر دوربین روی دست و نورپردازی طبیعی و قرار گرفتن در لوکیشن های واقعی سعی شد که شبیه ترین فضاها را ایجاد کنیم تا مخاطب خود را در لوکیشن احساس کند.

اگر باز هم حق انتخاب داشته باشم فیلم بردار می شوم

خاکساری درباره علاقه اش به حرفه فیلم برداری گفت: اگر بازهم به اوایل آغاز کار در سینما و آشنایی با رشته فیلم برداری بازگردم قطعاً فیلم برداری را انتخاب می کنم زیرا حرفه فیلم برداری باوجود تمام سختی هایش هیجانی دارد که در هیچ یک از شاخه های دیگر فیلم سازی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در خصوص پیشرفت کیفیت فیلم برداری در ایران خوشبختانه در سالهای اخیر به بحث فیلم برداری اهمیت بیشتری از قبل داده می گردد و امکانات و تجهیزات جدیدی وارد ایران شده اما هنوز هم با استانداردهای جهانی بسیار فاصله داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1875

به "تمامی بازیگران این فیلم اعتیاد را تجربه نموده بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی بازیگران این فیلم اعتیاد را تجربه نموده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید