تکاپوی فرانسه برای تشکیل دولت لبنان ظرف کمتر از یک ماه

به گزارش مجله کالارنا، منابع خبری از کوشش جدی فرانسه برای تشکیل دولت جدید لبنان و بستن این پرونده در کمتر از یک ماه پرده برداشتند.

تکاپوی فرانسه برای تشکیل دولت لبنان ظرف کمتر از یک ماه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از منابع دیپلماتیک در پاریس نوشت: رویکرد پاریس در قبال پرونده لبنان نشان می دهد که شمارش معکوس فرانسه برای تشکیل دولت شروع شده است.

این روزنامه نوشت:کوشش قاطع و جدی از جانب فرانسه برای تشکیل دولت در لبنان طبق ابتکارعمل پیشنهادی این کشور در مدتی بسیار کوتاه و کمتر از یک ماه وجود دارد و پس از آن امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در ماه مارس به بیروت سفر خواهد نمود.

طبق گفته این منابع، رویکرد فرانسه در مورد لبنان طی روزهای آینده شاهد تحرکات چشمگیری خواهد بود و با یک موضع واضح از سوی کاخ الیزه (ریاست جمهوری فرانسه) همراه خواهد بود. این تحرکات شامل ایجاد ارتباط با کشورهایی مانند آمریکا، ایران، مصر، امارات و همچنین عربستان است و احتمال داده می گردد که ماکرون به منظور ورود مستقیم عربستان به پرونده ایجاد راه چاره برای مشکل تشکیل دولت جدید لبنان و حمایت از دولت و نخست وزیر آن، به زودی به ریاض سفر کند.

این منابع همچنین تأکید کردند: ارتباط فرانسه با کشورهای مذکور باعث شده که فرانسوی ها نسبت به موفقیت در پرونده لبنان طبق ابتکارعمل کشورشان که چند ماهی است کنار گذاشته شده است و تشکیل دولت توسط سعد حریری، نخست وزیر مکلف این کشور، خوشبین باشند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1498

به "تکاپوی فرانسه برای تشکیل دولت لبنان ظرف کمتر از یک ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکاپوی فرانسه برای تشکیل دولت لبنان ظرف کمتر از یک ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید