لبنان، ملاقات حریری با بن زاید در امارات، ادامه کوشش ها برای انجام واکسیناسیون ضد کرونا

به گزارش مجله کالارنا، نخست وزیر مکلف لبنان روز گذشته در امارات با محمد بن زاید ملاقات کرد.

لبنان، ملاقات حریری با بن زاید در امارات، ادامه کوشش ها برای انجام واکسیناسیون ضد کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی روز گذشته ملاقاتی با سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان که به امارات متحده عربی سفر نموده ،داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دو طرف در این ملاقات جنبه های مختلف روابط دو جانبه میان امارات و لبنان و شماری از موضوعات منطقه ای و بین المللی مشترک به اضافه حواشی مربوط به اپیدمی کرونا و روشهای مقابله با آن را مورد آنالیز قرار دادند.

حریری در این ملاقات ولیعهد ابوظبی را در جریان آخرین تحولات عرصه لبنان به ویژه تحولات مربوط به تشکیل دولت جدید قرار داد. محمد بن زاید با آرزوی موفقیت برای سعد حریری در انجام ماموریت تشکیل کابینه لبنان گفت که امارات نیز در زمینه وحدت و ثبات و توسعه لبنان کنار این کشور ایستاده است.

نخست وزیر مکلف لبنان نیز از اقدامات امارات در یاری به لبنان و حمایت از آن در مقابله با اپیدمی کرونا قدردانی کرد.

نخست وزیر مکلف لبنان که اواسط اکتبر 2020 مامور به تشکیل کابینه در لبنان شد و قصد داشت در کمتر از 10 روز دولت را تشکیل دهد بعد از ناکامی در اجرای برنامه های خود برای تشکیل دولتی همسو با مواضع غرب و آمریکا اکنون یک سری سفرهای خارجی برای حل این چالش شروع نموده است.

اواخر دسامبر 2020 سفرهای سوال برانگیز سعد حریری به ابوظبی و ترکیه و فرانسه شروع شد و اخیرا به مقصد مصر و قطر رسیده است. وی هفته گذشته نیز ملاقاتی با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در این کشور داشت که پس از آن بنا به درخواست ماکرون بعد از بازگشت از فرانسه به ملاقات میشل عون رئیس جمهوری لبنان رفت؛ اما اختلافات میان دوتن همچنان ادامه دارد و هریک بر پایبندی به همان مواضع قبلی تاکید می نمایند.

از سوی دیگر حمد حسن وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان درباره آخرین تحولات مربوط به اپیدمی کرونا در این کشور گفت، واکسن تنها روشی است که برای مقابله با کرونا در دسترس لبنانی ها واقع شده است.

حمد حسن با اشاره به اینکه رسیدن واکسن روسی ضد کرونا به لبنان به تاخیر خواهد افتاد گفت که تا به امروز 650 هزار لبنانی برای استفاده از واکسن کرونا در وزارت بهداشت ثبت نام کردند.

وی خاطر نشان کرد که رسیدن سریع واکسن ها یکی از دلایل عدم تمایل افراد به انجام واکسیناسیون زودهنگام است.

وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان گفت که تا به امروز هیچ گونه عوارض خطرناک در میان لبنانی هایی که از واکسن ضد کرونا استفاده نموده اند مشاهده نشده است.

وی اشاره نمود که در حال حاضر تنها واکسن فایزر در اختیار ماست و ما گفتگوهایی را برای تامین دوزهای بیشتر آن شروع نموده ایم، ضمن اینکه توافق برای دریافت یک و نیم میلیون دوز دیگر از این واکسن اجرا شده است.

حسن اضافه کرد، ورود واکسن روسی به لبنان به دلیل درخواست های بالای دنیای برای تامین این واکسن به تاخیر خواهد افتاد.

وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان همچنین گفت، تجهیزات لازم برای مدیریت اپیدمی کرونا را در تمام بیمارستانهای لبنان بدون تبعیض توزیع نموده ایم.

روز گذشته وزارت بهداشت لبنان با انتشار اطلاعیه ای خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته 54 بیمار دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و بدین ترتیب شمار قربانیان به 4206 نفر افزایش یافت.

همچنین با شناسایی 730 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان به 348 هزار و 793 نفر و تعداد بهبودیافتگان نیز به 256 هزار و 109 نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1564

به "لبنان، ملاقات حریری با بن زاید در امارات، ادامه کوشش ها برای انجام واکسیناسیون ضد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، ملاقات حریری با بن زاید در امارات، ادامه کوشش ها برای انجام واکسیناسیون ضد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید