حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکت های دانش بنیان در 140 نمایشگاه خارجی

به گزارش مجله کالارنا، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بیش از 140 نمایشگاه خارجی در سال 1400 در حوزه های مختلف فناوری از جمله فناوری اطلاعات، ساختمان، صنایع غذایی و معدنی تحت حمایت صندوق نهاده شد.

حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکت های دانش بنیان در 140 نمایشگاه خارجی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی؛ مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری در یازدهمین یکشنبه های صادراتی با موضوع پذیرش هیات تجاری از افغانستان گفت: در پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه ها، 90 درصد هزینه ها تا سقف 150 میلیون تومان به شرکت ها پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: علت حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکت ها در نمایشگاه های دائمی خارجی، توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان است تا شرکت ها بتوانند در بازار های هدف صادراتی به مدت یک سال محصول خود را به نمایش بگذارند که با یاری کارگزاران این کار انجام می گردد. در حال حاضر 4 نمایشگاه در چین، آذربایجان، عراق و ارمنستان داریم که نمایشگاه افغانستان به زودی افتتاح خواهد شد.

شاوردی با اشاره به اهداف برگزاری یکشنبه های صادراتی صندوق نوآوری ادامه داد: اعزام و پذیرش هیات تجاری را در نظر گرفته ایم تا شرکت های دانش بنیان بتوانند جلسات B2B را با شرکای خارجی خود دنبال نمایند و کارگزاران، برنامه ریزی جلسات را برای شرکت ها انجام دهند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی بیان نمود: ما در صندوق می توانیم میزبان هیات تجاری باشیم و صندوق یاری می نماید تا شرکت های دانش بنیان استاندارد های لازم را برای حضور در نمایشگاه ها دریافت نمایند تا الزامات مشتریان و کارگزاران تامین گردد.

وی به خدمات آزمایشگاهی اشاره نمود و گفت: صندوق نوآوری در راستای خدمات آزمایشگاهی، 70 درصد هزینه ها تا سقف 300 میلیون تومان به شرکت های دانش بنیان یاری می نماید تا بتوانند آزمون های تخصصی را بر روی محصولات دانش بنیان خود انجام دهند.

شاوردی با بیان اینکه مهمترین دارایی های شرکت های دانش بنیان، دارایی های فکری است، اضافه نمود: با توجه به اینکه شناسایی این دارایی ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، 14 خدمت در صندوق نوآوری وجود دارد تا از دارایی های فکری شرکت های دانش بنیان محافظت کند.

2/5 میلیارد دلار حجم صادرات ایران به افغانستان است

در ادامه این رویداد، جوانمرد قصاب، مدیر کل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت هم گفت: 90 درصد کالا های مصرفی در افغانستان، وارداتی است چرا که به علت تخریب ها و عدم زیرساخت ها، فراوری در این کشور هزینه زیادی دارد.

وی اضافه نمود: اگر امنیت مالی در افغانستان بهتر گردد، حوزه های IT، گردشگری و سلامت پیشرفت خواهد نمود چرا این کشور در دوران تحریم با صدمه زیاد روبرو شد.

جوانمرد قصاب ادامه داد: در حال حاضر صادرات مواد صنعتی، ساختمانی، فرش ماشینی، موکت و شیرینی جات به افغانستان وجود دارد. ضمن اینکه صادرات به افغانستان به ریال نیست و به صورت دلاری انجام می گردد.

افغانستان بیشترین واردات را از ایران دارد

بعلاوه در ادامه احمد سعید سادات، رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران: گفت: بازار افغانستان بکر است و این کشور از نظر صنعتی پیشرفت های چشمگیری داشته است. تجارت افغانستان با ایران بیشتر از سایر کشور ها است و ما بیشترین واردات را از ایران داریم چرا که فرهنگ افغانستان و ایران به هم نزدیک است.

وی با بیان اینکه در افغانستان 24 شهرک صنعتی ایجاد شده است، بیان نمود: افغانستان هیچ محدودیتی در برگزاری نمایشگاه با حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی ندارد و ما از حضور آن ها در کشورمان استقبال می کنیم.

تجارت افغانستان با ایران بیشتر از سایر کشور ها است

در ادامه این نشست هم خاکسار، مدیرعامل شرکت مدیریت بین المللی تجارت و رویداد آرسا در خصوص فعالیت این شرکت گفت: شرکت آرسا طی 10 سال در نمایشگاه های داخلی عمدتا در تهران و مشهد و در خارج از کشور در اروپا، ژاپن و هنگ کنگ و بعلاوه در افغانستان به شکل ویژه ای حضور داشته است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در افغانستان بیان نمود: افغانستان محدودیتی در برگزاری نمایشگاه ندارد، اما هنوز سالن های نمایشگاه مجهزی در این کشور راه اندازی نشده و عمده نمایشگاه ها در کابل برگزار می گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت بین المللی تجارت و رویداد آرسا اظهار کرد: مهمترین راه ورود به بازار افغانستان از سوی شرکت های ایرانی، حضور در نمایشگاه های این کشور است. عمده فعالیت های نمایشگاهی در افغانستان هم در حوزه خدمات شهری، پلاستیک و پلیمر بوده است.

خاکسار در ادامه برای اینکه برگزاری نمایشگاه در افغانستان به شکل مطلوب تری برگزار گردد، گفت: در افغانستان برنامه های متنوعی برای غرفه داران به همراه پخش تیزر های تبلیغاتی از کانال های سراسری افغانستان و دعوت از خبرنگاران را پیش بینی نموده ایم.

وی اضافه نمود: 45 شرکت به همراه طیف زیادی از محصولات در نمایشگاه افغانستان حضور پیدا می نمایند، به طوری که از دستگاه های پوشش صنعتی تا تجهیزات پزشکی و دستگاه های بسته بندی در آن حضور دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1794

به "حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکت های دانش بنیان در 140 نمایشگاه خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکت های دانش بنیان در 140 نمایشگاه خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید