خبرنگاران جام جهانی 2022 قطر با 100درصد ظرفیت استادیوم ها برگزار می گردد

به گزارش مجله کالارنا، تهران- خبرنگاران- سازمان دهندگان جام جهانی 2022 قطر تاکید کردند که حتی در صورتی که مبارزه جهانی با ویروس کرونا تا سال آینده میلادی تداوم داشته باشد، دیدارهای این تورنمنت عظیم در استادیوم ها با 100درصد ظرفیت برگزار خواهد شد.

خبرنگاران جام جهانی 2022 قطر با 100درصد ظرفیت استادیوم ها برگزار می گردد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، در توکیو سازمان دهندگان المپیک به تعویق افتاده 2020 تاکید نموده اند که این رویداد برگزار خواهد شد اما متخصصان بیماری های عفونی پیش از شکست کامل ویروس، امنیت میزبانی از این تورنمنت را زیر سوال برده و برآورد های گسترده از لغو المپیک توکیو حکایت دارد.

در صورتی که المپیک لغو گردد، جام جهانی 2022 که برای نخستین بار به میزبانی کشوری از خاورمیانه برگزار می گردد، دومین رویداد ورزشی بزرگی خواهد بود که از حیث استراتژی مقابله با ویروس و برنامه های امنیتی زیر ذره بین قرار خواهد گرفت.

یاسر الجمال رییس اداره عملیات های کمیته عالی قطر که مسوولیت سازماندهی جام جهانی 2022 را برعهده دارد، گفت: قطر این موضوع را بتدریج با میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا در غیاب طرفداران شروع نموده است. سپس در دسامبر، گنجایش استادیوم ها به 30 درصد افزایش یافت که با برگزاری جام جهانی باشگاه ها با همین ظرفیت مقارن شد و در ادامه نیز با 100 درصد ظرفیت به جام جهانی 2022 می رسد.

قطر در حال حاضر میزبان جام جهانی باشگاه ها بوده و این در حالی است که با اوج گیری موارد ابتلا به کرونا و بستری شدن بیماران در بیمارستان ها روبرو شده است.

مقامات محلی مجموعه اقداماتی را شامل ممنوعیت سفر طرفداران از کشورهای خارجی وضع نموده اند.

موارد جدید ابتلا در طول هفته گذشته در مقایسه با هفته پیش از آن به اندازه یک پنجم افزایش یافت و براساس آمار رسمی و اظهارات وزیر بهداشت قطر، پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان ها در ماه گذشته 85 درصد بیشتر بوده است.

جمال ادامه داد: به منظور حفظ سلامت و امنیت تک تک افراد، اقداماتی که در استادیوم ها، شبکه مترو و وسایل رفت وآمد صورت می گیرد، کاملا ایمن بوده و قابل اطمینان است.

قطر در آستانه جام جهانی باشگاه ها به طور رسمی حداکثر ظرفیت مجاز را در زمین های فوتبال سر باز، به 20 درصد کاهش داد اما این رقابت ها در حال حاضر با حداکثر 30درصد ظرفیت پیگیری می گردد.

جمال در ادامه تاکید نمود: به منظور حصول اطمینان از مناسب بودن ظرفیت 30 درصدی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه متعددی انجام شده است.

بازی های این تورنمنت در دو استادیومی که میزبانی جام جهانی 2022 را نیز برعهده دارند، در حال برگزاری است. قطر تا به امروز سه استادیوم جدید را افتتاح و یک استادیوم را نیز بازسازی نموده و چهارمین استادیوم تازه تاسیس نیز بزودی افتتاح خواهد شد.

به گفته جمال، دو استادیوم هنوز افتتاح نشده یعنی الثمامة و راس ابوعبود در ماه دسامبر برای برگزاری عرب کاپ که با حضور 22 تیم برگزار می گردد، قابل بهره برداری خواهند بود.

وی در سرانجام افزود: امیدواریم که عرب کاپ فرصتی طلایی برای آزمایش دو استادیوم جدید در اختیار ما قرار دهد اما همه چیز به فیفا بستگی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1521

به "خبرنگاران جام جهانی 2022 قطر با 100درصد ظرفیت استادیوم ها برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جام جهانی 2022 قطر با 100درصد ظرفیت استادیوم ها برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید