خبرنگاران مقام نفتی روسیه: مسکو و ریاض در یک قدمی توافق برای کاهش فراوری نفت

به گزارش مجله کالارنا، تهران - خبرنگاران - نماینده بلندپایه روسیه در امور نفت روز دوشنبه گفت که کشورش و عربستان سعودی به دستیابی به توافقی در باره کاهش فراوری نفت به منظور کاهش عرضه مازاد در دنیا، بسیار نزدیک هستند.

خبرنگاران مقام نفتی روسیه: مسکو و ریاض در یک قدمی توافق برای کاهش فراوری نفت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کریل دمیتریف نماینده بلندپایه نفتی روسیه و رئیس صندوق توسعه ملی کشورش، به شبکه سی ان بی سی گفت: به نظر من، همه دست اندرکاران بازار نفت، اهمیت این توافق را درک می نمایند، زیرا ثبات زیادی ایجاد خواهد نمود که برای بازار از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما به دستیابی به این توافق بسیار نزدیک هستیم.

دمیتریف نخستین مقام روس بود که ماه گذشته (مارس) در باره لزوم دستیابی به توافقی فراگیر و گسترده در باره عرضه،که به صورت بالقوه حتی فراورینمایندگان نفت خارج از گروه اوپک پلاس را دربرگیرد، آشکارا سخن گفت.

با سرانجام یافتن دوره توافق عرضه میان اعضای سازمان کشورهای صادر نماینده نفت (اوپک)، روسیه ودیگر فراورینمایندگان عمده موسوم به اوپک پلاس در ماه گذشته (آوریل) که موجب بالا رفتن بهای نفت در سه سال گذشته شده بود و همچنین همهگیری و گسترش ویروس کرونا، موجب کاسته شدن از تقاضای جهانی شد.

درگیری لفظی ریاض و مسکو که یکدیگر را در دست نیافتن به توافق دیگری در باره محدودیت عرضه نفت، متهم می نمایند و شروع نبرد این 2 برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار نفت، موجب سقوط بهای این کالا به پائین ترین میزان در 20 سال گذشته، فشار بر بودجه کشورهای فراوری نماینده نفت و زیان فراورینمایندگان نفت در ایالات متحده شد که هزینه بالاتری متحمل می شوند.

با اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش گفته بود که میان مسکو و ریاض، میانجیگری نموده است، اما برنامه اولیه برگزار نشست اوپک پلاس در روز دوشنبه به تاخیر افتاد، هر چند اکنون 2 منبع اوپک گفته اند که قرار است نشست ویدیویی دیگری در روز پنجشنبه برگزار گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1007

به "خبرنگاران مقام نفتی روسیه: مسکو و ریاض در یک قدمی توافق برای کاهش فراوری نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام نفتی روسیه: مسکو و ریاض در یک قدمی توافق برای کاهش فراوری نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید