تور روسیه ارزان: پوتین: روسیه آماده است به ثبات بازار جهانی انرژی یاری کند

به گزارش مجله کالارنا، رئیس جمهور روسیه در نشستی با مقامات انرژی این کشور اظهار داشت مسکو آماده است تا به ثبات بازار جهانی انرژی یاری کند.

تور روسیه ارزان: پوتین: روسیه آماده است به ثبات بازار جهانی انرژی یاری کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه در نشستی درباره توسعه انرژی گفت: روسیه همواره یک منبع گاز قابل اعتماد برای مصرف نمایندگان در اروپا و آسیا بوده و آماده است تا به ثبات بازار برق جهانی یاری کند.

وی اضافه کرد: استراتژی انرژی داخلی باید برای دهه های آینده محاسبه گردد. تصمیمات ما در زمینه توسعه مجتمع سوخت و انرژی روسیه باید متعادل باشد، باید منافع ملی را در نظر بگیرد و از همه مهمتر نیازهای شهروندان ما و البته باید در بلند مدت متمرکز گردد. ما برای چنین کارهایی آماده هستیم و دوست داریم این کار با در نظر گرفتن منافع همه شرکت نمایندگان در این فرایند به صورت کاملا تجاری ساخته گردد.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه تاکید نمود که شرایط کنونی در بازار انرژی اروپا نمونه شاخص عدم پذیرش تصمیمات شتابزده و گام های رنگی سیاسی است و به گفته کارشناسان بین المللی، از جمله اوپک، از سال 2035 نرخ رشد تقاضای نفت آغاز به کند شدن می نماید، اما به طور کلی تا سال 2045 مصرف سالانه حدود 0.7 درصد افزایش می یابد.

پوتین توضیح داد: همانطور که می دانید، بازار جهانی انرژی تحمل هیاهو و سروصدا را ندارد؛ برنامه های سرمایه گذاری در اینجا بلند مدت است؛ بنابراین، اقدامات عجولانه شدید می تواند منجر به آشفتگی گردد و با توجه به شرایط فعلی بازار - منجر به عدم تعادل جدی گردد.

وی در میان چنین عواملی، توسعه سریع مالی پس از بحران را نام برد، که تقاضای انرژی را گرم کرد و بعلاوه زمستان سرد، که در بسیاری از کشورهای اروپایی منجر به کاهش ذخایر گاز طبیعی در ذخیره سازی زیرزمینی شده است.

رئیس جمهور روسیه گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان تقاضای گاز طبیعی با سرعت بیشتری - بیش از 1 درصد در سال رشد می نماید. در درجه اول به این علت که گاز، به اسم یک نوع سوخت پاکتر در تراز انرژی جهانی، جایگزین زغال سنگ می گردد و در پنج سال آینده تقاضای زغال سنگ، به ویژه در کشورهای جنوب شرقی آسیا، کمی افزایش می یابد و سپس همانطور که آنها فکر می نمایند در افق 10-15 ساله تثبیت می گردد و سپس این طبق پیش بینی آنها، تقاضا آغاز به کاهش می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1895

به "تور روسیه ارزان: پوتین: روسیه آماده است به ثبات بازار جهانی انرژی یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: پوتین: روسیه آماده است به ثبات بازار جهانی انرژی یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید