شیب ریزش قیمت نفت تندتر شد

به گزارش مجله کالارنا، قیمت نفت پس از سقوط حدود یک درصدی در روز گذشته، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و طولانی شدن فرایند شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از دو درصد ریزش کرد.

شیب ریزش قیمت نفت تندتر شد

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و شش سنت معادل 2.7 درصد کاهش یافت و به 37 دلار و 73 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنجشنبه 0.9 درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و پنج سنت معادل 2.6 درصد کاهش یافت و به 39 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته 0.7 درصد کاهش داشت.

ایتالیا روز پنجشنبه بزرگترین آمار ابتلای روزانه به کووید 19 را ثبت کرد و موارد روزانه ابتلا در آمریکا به 120 هزار و 276 مورد افزایش یافت که دومین رکورد روزانه ابتلا از زمان شیوع بیماری در این کشور بود.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، گسترش همه گیری ویروس کرونا در اروپا و آمریکا احتمالا به مصرف سوخت آسیب خواهد زد. هیچ شواهدی هم از اقدام اوپک پلاس برای معکوس کردن برنامه افزایش تولید از ژانویه وجود ندارد. عدم توازن میان عرضه و تقاضا مانع رشد قیمتی شد که نفت پیش از انتخابات داشت.

کمیسیون اتحادیه اروپا در پیش بینی رشد مالی بازبینی و اعلام کرد اقتصاد این بلوک تا سال 2023 به سطح پیش از شیوع همه گیری بازنخواهد گشت.

در این بین، شمار آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد و نتایج نشان می دهد جمهوری خواهان احتمالا کنترل سنا را در دست خواهند داشت؛ در حالی که انتظار می رود دموکراتها فزونی اندکی در کنگره داشته باشند و به این ترتیب امیدها برای تصویب بسته محرک مالی بزرگ در این کشور ضعیف شده و به کاهش قیمتهای نفت کمک کرده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ساعات پایانی روز پنجشنبه بدون ارایه مدرکی بر ادعاهایش، گفت: اگر رای های قانونی شمارش شوند وی پیروز انتخابات خواهد بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، مهمترین پرسشها برای نفت، مدت زمان تولید یک واکسن موثر برای کووید 19، تصویب بسته کمک مالی در آمریکا، فضای سیاسی نامعلوم و چگونگی واکنش اوپک به نگرانیهای تقاضا خواهد بود.

انتظار می رود اوپک پلاس در واکنش به ضعیف شدن تقاضا در پی وضع قرنطینه های جدید، برنامه افزایش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز از ژانویه سال 2021 را به تاخیر بیاندازد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش هفته گذشته ذخایر نفت آمریکا از قیمتها حمایت کرد اما این کاهش ناشی از تعطیلی تولید در منطقه خلیج مکزیکو به دلیل وقوع طوفان بود که یک رویداد موقتی بود. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 30 اکتبر هشت میلیون کاهش یافت در حالی که تحلیلگران رشد این ذخایر به میزان 900 هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1368

به "شیب ریزش قیمت نفت تندتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیب ریزش قیمت نفت تندتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید