درخواست ایران از سازمان ملل درباره تحریم ها

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه تحریم ها از دسترسی به محصولات پزشکی، فناوری و همکاری با موسسات اقتصادی بین المللی جلوگیری می نماید، خواهان برچیده شدن سریع تحریم ها شد.

درخواست ایران از سازمان ملل درباره تحریم ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست عالیرتبه مجمع عمومی در مورد ایدز به پیشرفت های اجرا شده در ایران در حوزه شرایط بهداشت و سلامت بیماران و افراد در معرض ایدز و اچ آی وی از جمله جلوگیری از انتقال بیماری از مادر به کودک و کاهش آسیب های ناشی از آن اشاره نمود.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم پیشرفت قابل توجه در این زمینه، همچنان از تحریم های ظالمانه یکجانبه ایالات متحده که مغایر با اهداف و اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل است رنج می برد.

تخت روانچی شرح داد: تحریم های غیرقانونی باعث کاهش منابع عمومی و خصوصی اختصاص یافته برای پیشگیری و درمان ایدز و اچ آی وی شده و تأثیری منفی بر سیستم های بهداشتی گذاشته و از دسترسی به محصولات پزشکی و بعلاوه فناوری و مشارکت های ارزان از جمله با موسسات اقتصادی بین المللی جلوگیری می نماید.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اضافه نمود: در شرایط کنونی ناشی از همه گیری کرونا، تأثیرات منفی چنین اقداماتی بر سلامت عمومی در ایران به ویژه بر زنان، بچه ها، نوجوانان، سالخوردگان و افراد دارای معلولیت افزایش یافته است.

وی هشدار داد: به خطر انداختن سلامت و امنیت مردم برای اهداف سیاسی نه تنها غیرقانونی است، بلکه جنایت جنگی و جنایتی علیه بشریت محسوب می گردد و مسئولیت بین المللی را در پی دارد.

وی تاکید نمود: مسئولیت اخلاقی ما حکم می نماید تا با چنین تحریم هایی به شدت مخالفت نموده و خواهان برچیده شدن سریع آنها شویم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1823

به "درخواست ایران از سازمان ملل درباره تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ایران از سازمان ملل درباره تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید