در فصل سرما مراقب تحلیل عضله ها باشید

به گزارش مجله کالارنا، مریم مقدسی جهرمی با بیان اینکه احساس درد اصولاً در هوای سرد بیشتر می گردد، اضافه کرد: در هوای سرد، رگ هایی که در محیط هستند انقباض بیشتری پیدا می نمایند و خون به قسمت های حیاتی تر جریان پیدا می نماید، اما عامل اصلی تشدید بیماری سرما نیست و باید تعیین گردد.

در فصل سرما مراقب تحلیل عضله ها باشید

وی با بیان اینکه در فصل پاییز اصولاً منشا درد کمتری را در استخوان داریم و بیشتر در سنین بالا رخ می دهد، ادامه داد: اگر منشا آن، درد عضلات و مفاصل هستند به خصوص آرتروز ها که از آن با عنوان ساییدگی مفصل یاد می گردد. درمان اصلی آرتروز ها به خصوص در زانو و کمر، یک سری مراقبت است و باید روی این نقاط خیلی فشار وارد نکیم و با بی تحرکی زیاد نیز، عضلات را ضعیف نکنیم؛ و از ورزش ها و نرمش هایی استفاده گردد تا عضلات تقویت شوند.

این فوق تخصص روماتولوژی و بیماری های داخلی اضافه کرد: کمتر اتفاق می افتد که مشکل رماتیسمی عامل درد های بیمار باشند؛ ولی احساس درد هم در مفاصل می تواند عامل رماتیسم باشد که با مراقبت و درمان صحیح دارویی می گردد کنترل می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رطوبت در درد مفاصل در فصل سرما تاثیرگذار است، گفت: از نظر علمی اینکه رطوبت باعث درد مفاصل می گردد تایید نشده و به اثبات نرسیده است. حتی برخی از درمان ها برای بیماران مانند رماتیسم، آب درمانی است.

جهرمی با تاید بر اینکه سرما و رطوبت اصولاً عامل اصلی درد مفاصل نیستند، ادامه داد: در سرما خون رسانی کمتر است به همین دلیل درد بیشتر حس می گردد، مخصوصاً در عصب های ریز ناحیه ای که قبلاً شکسته یا مسئله ای دارد، به همین دلیل تحریک پذیری آن ناحیه ها بیشتر می گردد؛ لذا سرما، نباید باعث بی تحرکی افراد گردد. در خانه یک سری ورزش های کششی و هوازی باید انجام دهند تا عضله تحلیل نرود.

وی در مورد استفاده از زانوبند، توضیح داد: زانو بند هایی که بسته می گردد در حدی که گرم نگه می دارند اشکالی ندارند، اما زانوبند هایی که فشار و سفتی زیاد برای زانو دارند می تواند، مضر باشد. البته این نکته را بگویم که زانو هایی که متورم هستند و داخلشان مایع جمع شده باشد و بیمار این موضوع را متوجه شده باشد؛ اما برای بیمار تشدید درد به همراه دارد، و با گرم کردن مایعِ زانو، درد بیشتر می گردد باید به پزشک مراجعه کند.

این فوق تخصص روماتولوژی و بیماری های داخلی با بیان اینکه از نظر علمی تاثیرگذاری مصرف روغن های گیاهی برای تسکین درد های مفصلی، ثابت شده است، گفت:، اما برخی از بیماران با مصرف این روغن ها احساس تسکین درد را می نمایند. در سنین جوانی و میانسالی سروصدا کردن مفصل ها خیلی علامت نگران نماینده ای نیست؛ اما یکی از مواردی که می تواند نگران نماینده باشد، آرتروز است که با خشکی مفصل همراه است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2268

به "در فصل سرما مراقب تحلیل عضله ها باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در فصل سرما مراقب تحلیل عضله ها باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید