راه چاره تقویت امنیت غذایی کشور کشاورزی قراردادی است

به گزارش مجله کالارنا، سید جواد ساداتی نژاد گفت: راه چاره حل مسائل کشاورزی و تقویت امنیت غذایی، کشاورزی قراردادی است.

راه چاره تقویت امنیت غذایی کشور کشاورزی قراردادی است

به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در ملاقات با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه حل حل مسائل کشاورزی و تقویت امنیت غذایی، کشاورزی قراردادی است که در مسیر اجرای آن احتیاج به حمایت و یاری آستان قدس رضوی داریم. امنیت غذایی، موضوع مهمی برای کشور و دارای تاثیر مستقیم در زندگی همه مردم است به همین علت تمامی کسانی که برای تامین این امنیت کوشش می نمایند، کار بزرگ و قابل تقدیری انجام می دهند.

وی ادامه داد: از آستان قدس رضوی درخواست داریم با توجه به تجربه خود در حوزه کشاورزی قراردادی، برای توسعه آن به ما یاری کند چرا که امروز به روزترین و کارآمدترین ابزار حمایتی در این عرصه، کشاورزی قراردادی است و می تواند ضمن افزایش فراوری، از معیشت مردم و کشاورزان نیز حمایت کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دولت سیزدهم توسعه کشاورزی را به عنوان یک ماموریت برای خود مشخص نموده ایم و انتظار داریم آستان قدس رضوی نیز این مهم را به عنوان یک ماموریت در دستور کار خود قرار دهد.

ساداتی نژاد اضافه نمود: در این مسیر ما نیز به عنوان بازوی حمایتی، آمادگی خود را اعلام می کنیم تا بتوان در قالب توافقنامه منعقد شده با آستان قدس رضوی، تسهیلگر توسعه کشاورزی قراردادی در شرق کشور باشیم.

وی با بیان این که باید نام آستان قدس رضوی در حوزه کشاورزی در شرق کشور بدرخشد ادامه داد: با توجه به شرایط منابع آبی در کشور، اجرای الگوی کشت نیز موضوع مهمی است که در این زمینه نیز از آستان قدس رضوی درخواست داریم پیشتاز باشد.

او بعلاوه با اشاره به اهمیت تقویت رویکرد دانش بنیان در کشاورزی اظهار کرد: دولت سیزدهم از هر گونه حمایتی که در حوزه دانش بنیان احتیاج باشد، دریغ نمی نماید و به همین دلیل در حال توسعه مراکز و دهکده های نوآوری کشاورزی است.

در کشاورزی قراردادی، قرارداد پیش از شروع فرآیند فراوری، بین کشاورز و خریدار برای مدتی مشخص به صورت شفاهی یا کتبی منعقد می گردد و در آن، کشاورز متعهد می گردد مقادیر توافق شده از یک محصول کشاورزی را با رعایت استاندارد های کیفی و زمان مورد نظر خریدار، فراوری و عرضه کند. در مقابل، خریدار ضمن خرید محصول با قیمت توافق شده، فراوری نماینده را به وسیله تأمین بخشی از نهاده های کشاورزی، آماده سازی زمین و ارائه توصیه های فنی حمایت می نماید.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2228

به "راه چاره تقویت امنیت غذایی کشور کشاورزی قراردادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره تقویت امنیت غذایی کشور کشاورزی قراردادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید