سقوط مکرون در نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه

به گزارش مجله کالارنا، بر اساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه ایفوپ؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با کسب 54 درصد آراء در مقابل دیگر سیاستمداران این کشور در صندلی سوم نهاده شد.

سقوط مکرون در نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، بر اساس آخرین نظرسنجی اجرا شده از سوی موسسه ایفوپ، خاویر برتراند وزیر بهداشت پیشین فرانسه با کسب 59 درصد آرا و والری پکرس وزیر پیشین تحقیقات و آموزش عالی فرانسه با کسب 55 درصد آرا از امانوئل مکرون رییس جمهوری این کشور پیشی گرفته اند.

بنابراین گزارش، امانوئل مکرون رییس جمهورری فرانسه در این نظر سنجی پیروز به کسب 54 درصد آرا شده است. این در حالی است که مارین لوپن، رئیس حزب راست گرای تجمع ملی با 41 درصد آراء در صندلی چهارم قرار گرفته است.

به نوشته لوفیگارو، بر اساس این نظرسنجی، آن ایدالگو شهردار کنونی پاریس از شانس برابری با مارین لوپن در انتخابات 2022 ریاست جمهوری فرانسه برخوردار است، در حالی ژان-لوک ملانشُن رئیس حزب چپ گرای فرانسه تسلیم ناپذیر و یانیک ژدوت عضو مجلس اروپا و از فعالان محیط زیست از مارین لوپن در این نظر سنجی عقب مانده اند.

رییس جمهوری فرانسه با رای مستقیم آرای مردمی و پس از کسب اکثریت مطلق آرا انتخاب می گردد. دوره ریاست جمهوری در فرانسه 5 سال است که برای یک دوره متوالی نیز قابل تمدید است.

امانوئل مکرون در سن 39 سالگی به عنوان جوان ترین رئیس دولت فرانسه از زمان ناپلئون بناپارت در انتخابات 2017 و در دومین دور آن با غلبه بر مارین لوپن با نتیجه قاطع برنده شد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1619

به "سقوط مکرون در نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط مکرون در نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید