بیروت و پاریس 3 توافق دفاعی امضا کردند خبرنگاران

به گزارش مجله کالارنا، همزمان با کوشش های اجرا شده برای تشکیل کابینه لبنان، سفارت فرانسه در بیروت اظهار داشت که در راستای توسعه همکاری میان ارتش لبنان و فرانسه، بیروت و پاریس سه توافق دفاعی امضاء کردند.

بیروت و پاریس 3 توافق دفاعی امضا کردند خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت فرانسه در بیروت، عصر روز دوشنبه، از ملاقات آن گریو سفیر فرانسه در بیروت و جوزف عون فرمانده ارتش لبنان و امضای سه توافق دفاعی میان دو طرف اطلاع داد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، در مراسم یادشده که در مقر وزارت دفاع لبنان در الیرزه برگزار گردید، با حضور افسران نظامی دو طرف سه توافق در مورد همکاری های دفاعی به امضاء رسید.

بر اساس این گزارش، توافق نخست مربوط به یاری اقتصادی فرانسه برای ساخت یک مرکز نجات دریایی مشترک میان سرویس های پایگاه دریایی بیروت است که این طرح در راستای همکاری دریایی دوجانبه اجرا شده است؛ همکاری که به گفته النشره، این امکان را به لبنان می دهد تا یک نیروی دریایی برای حفظ حاکمیت لبنان بر آب های منطقه ای ایجاد کند و در عین حال، به قایق های در معرض خطر آوارگان یاری کند.

النشره در ادامه نوشت که توافق دوم مربوط به آموزش سگ ها به منظور انجام اقدامات نظامی است.

در این گزارش همچنین آمده است که توافق سوم مربوط به اعطای تجهیزات برای جنگ در کوهستان به منظور بالابردن توانمندی ارتش لبنان برای جنگ در مناطق صعب العبور است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که در سال گذشته میلادی نیز فرانسوا لکوانتر رئیس ستاد کل ارتش فرانسه نیز در سفری به بیروت با جوزف عون فرمانده ارتش لبنان تفاهم نامه ای نظامی امضاء نموده بود.

سفر رئیس ستاد کل ارتش فرانسه در حالی به لبنان صورت گرفت که پیش از او، در مردادماه گذشته فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه به این کشور سفر نموده بود.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز پس از انفجار بندر بیروت دو بار به لبنان سفر کرد که هدف از سفر او به لبنان مداخله در امور این کشور و اعمال فشار علیه سیاستمداران و دولتمردان لبنانی برای تشکیل دولت جدید بود.

کشور لبنان در تاریخ چهارم اوت (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6500 مجروح به دنبال داشت. به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور حسان دیاب نخست وزیر پیشین استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی مجلس لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را گفت تا اینکه سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او نیز تا امروز پیروز به تشکیل کابینه جدید نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1537

به "بیروت و پاریس 3 توافق دفاعی امضا کردند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیروت و پاریس 3 توافق دفاعی امضا کردند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید