سیره امام صادق(ع) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است

به گزارش مجله کالارنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز گفت: سیره و روش امام صادق(ع) بهترین الگوی علمی و عملی سبک زندگی اسلامی است.

سیره امام صادق(ع) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است

سیدمحمدرضا رئیس السادات به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران اظهار کرد: سیره و روش امام صادق(ع) بهترین الگوی علمی و عملی سبک زندگی اسلامی برای تمام جوامع بشری است.

وی با بیان اینکه در حقیقت مؤسس و پایه گذار دانشگاه اسلامی، امام جعفر صادق (ع) است، اضافه نمود: برای داشتن یک دانشگاه تمام اسلامی باید از فرمایش و رهنمودهای ارزشمند امامان همام به ویژه صادق آل محمد(ع) بهره بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز اضافه نمود: اگر انسان خواستار رشد، تعالی و پیشرفت در امور دنیوی و اخروی خود باشد، باید الگوی مناسبی را برای خود در زندگی اختیار کند و بهترین الگوها کسانی هستند که نه تنها دوستان؛ بلکه دشمنانشان نیز زبان به مدح و ثنای خبرنگارانن گشوده اند و این ویژگی فقط و فقط مختص اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که همگان حتی معاندان به درستی کردار و رفتار این اولیای خدا اعتراف نموده اند.

اهمیت صندلی علم و دانش در دوران امام صادق(ع)

رئیس السادات با اشاره به اینکه دوران امام صادق(ع)، دوران شکوفایی علمی و فرهنگی جامعه اسلامی و به ویژه جامعه شیعی است به اهمیت صندلی علم و دانش در دوران آن حضرت اشاره نمود و گفت: امام صادق (ع) با ایجاد نهضت علمی توانست حرکت عظیمی را در تشویق مردم به علم آموزی و یادگیری ایجاد کند و حقیقتاً این امام همام نخستین مؤسس در ایجاد مدارس و مراکز علمی تخصصی است که در هر رشته ای به تربیت شاگردان به آن رشته همت می گمارد.

وی اضافه نمود: طلب علم در دیدگاه امام صادق (ع) تا آنجا اهمیت دارد که در سخنی می فرمایند: تحصیل علم کنید، اگرچه به قیمت ریختن خون دل ها، شکافتن گرداب ها، پیمودن دریاها و اقیانوس ها باشد.

4078/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1144

به "سیره امام صادق(ع) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیره امام صادق(ع) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید