شادنوش در مصاحبه با خبرنگاران مطرح نمود؛ ردپای دشمنان ایران در انتشار اخبار جعلی سلامت بیماران خاص، مراقب باشیم گرفتار تله رسانه های خارجی نشویم

به گزارش مجله کالارنا، رئیس مرکز امور بیماری های وزارت بهداشت گفت: چند هفته ای است اخباری دروغین درباره سلامت بیماران خاص منتشر می شود که با پیگیری آن ها به سایت های نامعلوم در خارج از کشور رسیدیم.

شادنوش در مصاحبه با خبرنگاران مطرح نمود؛ ردپای دشمنان ایران در انتشار اخبار جعلی سلامت بیماران خاص، مراقب باشیم گرفتار تله رسانه های خارجی نشویم

مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به برخی جوسازی های رسانه ای پس از تحریم ها در مورد سلامت بیماران خاص اظهار کرد: متأسفانه از آنجایی که اهداف دشمنان قسم خورده کشور ایجاد زحمت و نگرانی برای مردم بوده است، دشمنان برنامه داشتند تا یکی از اولین حوزه هایی که تحت تاثیر تحریم ها قرار می گیرد حوزه دارو و درمان باشد.

شادنوش ادامه داد: خوشبختانه با لطف و عنایت خدا و تلاش های صورت گرفته این توفیق حاصل شد که شرایط تحریم برای بیماران مدیریت شود و بیماران خدمات خود را همچنان مانند گذشته دریافت کنند.

مصادیق اخبار جعلی و دروغین درباره سلامت بیماران خاص

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به موج های رسانه ای و انتشار اخبار جعلی و دروغین در زمینه بیماران خاص و آمارهای متناقض در رسانه های نامعلوم اظهار کرد: چند هفته ای است موج های مختلفی به راه افتاده است که ما چند مورد از آنها را پیگیری کرده ایم و به سایت های نامعلوم در خارج از کشور رسیدیم.

وی در ادامه به برخی مصادیق جوسازی رسانه ای دشمنان درباره تشویش اذهان عمومی در مورد به خطر افتادن سلامت مردم در چند هفته اخیر اشاره کرد و گفت: شاهد آن بودیم که اخباری در مورد بیماران خاص از منابع نامعلوم منتشر شده است که از جمله آن می توان به خبر رتبه یک ایران در ابتلا به MS در منطقه یا جهان، مرگ بیماران EB یا پروانه ای به دلیل نبود پانسمان، خروج پوشش بیمه ای انسولین و مشکل توزیع و کمبود داروهای بیماران سرطانی اشاره کرد.

به اخبار جعلی سلامت بیماران دامن نزنیم

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت شرح داد: متأسفانه برخی افراد که آگاهی کافی در این زمینه ها ندارند، در تله های رسانه ای دشمن می افتند و در داخل کشور به این اخبار جعلی دامن می زنند در حالی که حوزه بیماران خاص بسیار حساس است و انتشار این اخبار بیماران و خانواده آنها را دچار نگرانی و اضطراب می کند.

وی تاکید کرد: توصیه ما به رسانه ها و همه مردم ایران که دوست دار کشور و میهن خود هستند این است که اجازه ندهند این اخبار دامن گیر بیماران خاص شود و نباید اجازه دهیم که به تله دشمنان بیفتیم، خداپسندانه نیست بیماران رنجور و خانواده های دردمند آنان دچار اضطراب و نگرانی شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 217

به "شادنوش در مصاحبه با خبرنگاران مطرح نمود؛ ردپای دشمنان ایران در انتشار اخبار جعلی سلامت بیماران خاص، مراقب باشیم گرفتار تله رسانه های خارجی نشویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادنوش در مصاحبه با خبرنگاران مطرح نمود؛ ردپای دشمنان ایران در انتشار اخبار جعلی سلامت بیماران خاص، مراقب باشیم گرفتار تله رسانه های خارجی نشویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید