فلسفه صادرات دام ، حمایت از عشایر است

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران/فارس رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: فلسفه صدور مجوز صادرات دام عشایر، حمایت از عشایر در شرایط خشکسالی، بهبود بازار خرید و فروش دام است.

فلسفه صادرات دام ، حمایت از عشایر است

مجتبی دهقانپور در جلسه بررسی فرایند صادرات دام در استان فارس، تاکید کرد: براساس اهداف صادرات دام باید نظارت و کنترل در خصوص خرید دام از عشایر از طریق اتحادیه تعاونی های عشایری در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از جهادکشاورزی فارس، او افزود: در خصوص پرداخت مطالبات عشایر فروشنده دام نیز تضامین و اقدامات لازم بعمل آید.

مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک ایران نیز در این جلسه بیان نمود: سیاست های مهم دولت و وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از دام عشایر و در راستای کاهش اثرات خشکسالی شامل خرید حمایتی دام مازاد، تامین علوفه دام مولداست.

خرم اظهار کرد: صدور مجوز صادرات 150 هزار راس دام عشایر است که در این مرحله در استان فارس در خصوص صادرات دام عشایر قرارداد صادرات 45 هزار راس دام با شرکت های مجری بر اساس دستورالعمل صادرات دام منعقد شده است.

بیات، مدیرکل امور تعاونی های سازمان امور عشایر نیز گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای نظارت بر کیفیت صادرات دام در استان ها کمیته ای با حضور روسای اداره تعاونی ها، حراست و امور عشایر شهرستان مربوطه تشکیل و در خصوص بررسی فرآیند دام خریداری شده به منظور صادرات راستی آزمایی و مستند سازی انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2095

به "فلسفه صادرات دام ، حمایت از عشایر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلسفه صادرات دام ، حمایت از عشایر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید