فیلیپین و آمریکا در نشان دادن تهدید چین در مناقشه دریایی مبالغه می نمایند

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: وزارت خارجه چین آمریکا و فیلیپین را به بزرگنمایی تهدید پکن در مناقشه مربوط به مالکیت دریای جنوبی چین متهم نموده است.

فیلیپین و آمریکا در نشان دادن تهدید چین در مناقشه دریایی مبالغه می نمایند

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین نوروز همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز ، انتقاد پکن از اقدامات فیلیپین و آمریکا در مبالغه نسبت به بزرگ جلوه دادن تهدید چین در مناقشه دریای جنوبی چین، در شرایطی است که جان کری وزیر خارجه آمریکا میخواهد به چین سفر کند.

تصاویر اخیر ماهواره ای نشان می دهد که از مارس 2014 میلادی تاکنون، چین فعالیت های خود در دریای جنوبی چین را افزایش داده است. فیلیپین متحد آمریکا در منطقه، خواهان اقدام فوری علیه چین شده است.

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از فیلیپین، مقام های مانیل را به نادیده دریافت منافع مشترک دو کشور متهم کرده است.

وی اضافه کرد: فیلیپین به اتخاذ تدابیر تحریک آمیزی ادامه می دهد که موجب پیچیده تر شدن مناقشه در منطقه خواهد شد.این مقام ارشد چینی بار دیگر بر موضع پکن در مورد حفاظت و دفاع از تمامیت ارضی و حقوق مشروع و قانونی خود تاکید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن به هر اقدام تحریک آمیز علیه خود با قاطعیت پاسخ خواهد داد.چین طی ماه های اخیر فعالیت های مربوط به ساخت جزیره های مصنوعی در دریای جنوبی چین را افزایش داده و این مساله با مخالفت سایر کشورهای منطقه روبرو شده است.

یک مقام رسمی آمریکایی نیز پیش از این توضیح داد که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا خواهان آنالیز گزینه هایی شامل ارسال هواپیماهای نظامی و کشتی های جنگی به نزدیکی مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین شده است.

سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به پکن در شرایطی قرار است انجام گردد که واشنگتن نگرانی های خود را نسبت به ادامه ادعاهای چین در مورد مالکیت آب های منطقه اعلام کرده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین پیش از این نیز تاکید کرده بود که پکن به شدت نگران طرح آمریکا برای آنالیز اعزام کشتی های نظامی و هواپیماهای جنگنده به آبهای مورد مناقشه دریای جنوبی چین است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 635

به "فیلیپین و آمریکا در نشان دادن تهدید چین در مناقشه دریایی مبالغه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین و آمریکا در نشان دادن تهدید چین در مناقشه دریایی مبالغه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید