گزارش های مربوط به استقرار موشک ساخته و پرداخته رسانه های غربی است

به گزارش مجله کالارنا، وزیر خارجه چین تاکید کرد: گزارش های مربوط به استقرار سامانه موشکی سطح به هوا توسط پکن در دریای جنوبی چین، ساخته و پرداخته رسانه های غربی است.

گزارش های مربوط به استقرار موشک ساخته و پرداخته رسانه های غربی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ یی وزیر خارجه چین امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران شرح داد: امیدوارم رسانه های خبری غرب توجه بیشتری به واقعیت های منطقه و تلاش های چین برای برقراری ثبات داشته باشند.

مقام های آمریکایی و تایوانی به رویترز و سایر رسانه های غربی گفته اند که چین سامانه موشکی در دریای جنوبی چین مستقر نموده است.

جولیه بیشاپ وزیر خارجه استرالیا نیز که در چین به سر می برد، در کنفرانس خبری مشترک با وانگ یی، خواستار خویشتنداری در منطقه شد و از همه طرف ها خواست تا مناقشات و اختلافات خود را از طریق مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

وی شرح داد: استرالیا در مورد ادعاهای مربوط به مالکیت دریای جنوبی چین، طرف هیچ کشوری را نخواهد گرفت.

مارک رایت سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: ایالات متحده به دقت تحولات دریای جنوبی چین را زیر نظر دارد.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواستار متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح نموده و سعی نموده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 842

به "گزارش های مربوط به استقرار موشک ساخته و پرداخته رسانه های غربی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش های مربوط به استقرار موشک ساخته و پرداخته رسانه های غربی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید