لژیونر واترپلو: قزاقستان چون از ایران می ترسید کرونا را بهانه کرد

به گزارش مجله کالارنا، لژیونر واترپلوی ایران گفت: قزاقستان از تیم ملی ایران می ترسید به همین دلیل از بیماری کرونا سوءاستفاده کرد و سهمیه را گرفت.

لژیونر واترپلو: قزاقستان چون از ایران می ترسید کرونا را بهانه کرد

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

شایان قاسمی لژیونر واترپلوی ایران بعد از اقدام عجیب فدراسیون جهانی شنا در لغو مسابقات انتخابی المپیک و اعزام تیم قزاقستان به المپیک توکیو، در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: تقریبا آذرماه برای پیگیری تمرینات تیم ملی واترپلو به ایران آمدم. قرار بود یک ماه و نیم ایران بمانم تا برای مسابقات انتخابی المپیک آماده شویم و به قزاقستان برویم اما این مسابقات اول به تعویق افتاد و طبق قوانین بین المللی باشگاهم باید به من مرخصی می داد چون یاری به تیم ملی در اولویت قراردارد. بعد که مسابقات لغو شد همه شوکه شدند و همه چیز بهم ریخت. بی انگیزگی که 100 درصد پیش می آید اما ورزشکاران هنوز تمرین می نمایند هر چند که تمرینات متمرکز نیست. واترپلوئیست ها باید بدن خود را آماده نگه دارند چون هنوز ما به برگزاری بازی پلی آف بین تیم ایران و قزاقستان امید داریم.

وی گفت: قزاقستان از بیماری کرونا سوءاستفاده کرد و سهمیه را گرفت. این اصلا عادلانه نیست. قزاقستان اگر می دانست ما را شکست می دهد هیچ وقت این کار را نمی کرد و ملاک را مدال طلای بازی های آسیایی 2018 قرار نمی دادند. این کار قانونی نیست و شبیه لابی گری است. اگر قرار است مسابقه لغو گردد باید قزاقستان هم به انتخابی جهانی هلند بیاید و یک سهمیه به آن مسابقات اضافه گردد. المپیک بزرگترین رویداد جهان است و اینکه یک کشور بخواهد سهمیه مستقیم و غیر قانونی بگیرد منطقی نیست.

لژیونر واترپلوی ایران ادامه داد: اگر قزاقستان از میزبانی انصراف داده باید میان مدعیان، بازی پلی آف برگزار گردد. چین که سهمیه المپیک بانوان گرفته و اعتراضی ندارد. قزاقستان هم که در حال حاضر سهمیه مستقیم گرفته و تنها ایران اعتراض دارد. در روابط بین الملل مقداری ضربه خوردیم. امیدوارم با پیگیری هایی که رییس فدراسیون شنا و رییس کمیته ملی المپیک دارند به نتیجه برسیم. ما حرف غیر منطقی نمی زنیم. می گوییم طبق قانون بین تیم های مدعی پلی آف بگذارید. تک بازی در کشور سوم یا بازی رفت و برگشت در پایتخت دو کشور برگزار گردد تا تکلیف تیم المپیکی معین گردد. قانون این است اما قزاق ها با قلدری از آن چشم پوشی کردند. جوانمردانه نیست که قزاقستان با دریافت سهمیه مستقیم بدون انتخابی به المپیک برود.

قاسمی در خصوص نتیجه بازی پلی آف ایران و قزاقستان گفت: در این مورد نمی توان گفت نتیجه برد، باخت یا تساوی می گردد. همواره یک سر برد و یک سر باخت است. قزاقستان تیمی است که دو بازیکن صرب و یک بازیکن روس به خدمت گرفته است. بیشتر بازیکنانش چند ملیتی هستند و هزینه زیادی نموده تا تیم خود را ارتقا دهد اما مطمئنم از ما می ترسد. اگر نمی ترسید از میزبانی انصراف نمی داد تا راحت سهمیه بگیرد. قزاق ها کرسی های زیادی در فینا دارند و توانستند سهمیه راحت بگیرند. بازی با قزاقستان بازی قشنگی می شد و هوش هیجانی و تجربه بود که برنده را معین می کرد.

عضو تیم ملی واترپلو ایران در خصوص مسابقات انتخابی المپیک در هلند گفت: تا به امروز که قرار است قزاق مستقیم به المپیک برود و ایران و چین به مسابقات انتخابی هلند بروند. آن مسابقات سطح بسیار بالایی دارد چون کشورهایی که نتوانستند سهمیه بگیرند در آن حاضر می شوند. در این مسابقات 4 سهمیه توزیع می گردد. ایران ترجیح می دهد به این مسابقات نرود چون از یک طرف حقمان خورده شده و از طرف دیگر شانس بالایی نداریم. ما در آسیا راحت می توانستیم سهمیه بگیریم. اگر در آسیا قرار بود قزاقستان را شکست دهیم و به المپیک برویم در آن مسابقات باید تیم هایی همچون کرواسی، یونان، روسیه مونته نگرو که ابر قدرت های واترپلوی جهان هستند را شکست دهیم. اگر در قزاقستان 60 تا 70 درصد شانس المپیکی شدن داشتیم در مسابقات هلند تنها 5 درصد شانس خواهیم داشت. خود قزاق ها می دانستند اگر به هلند بروند احتمال سهمیه دریافتشان خیلی کم است. من خودم در اروپا بازی می کنم سطح واترپلو در اروپا خیلی بالاتر از آسیا است.

او گفت: مهمترین ارگانی که می تواند اکنون یاری نماینده باشد کمیته ملی المپیک است. تا جایی که می دانم نامه اعتراضی به IOC و فینا زده است. در کتاب قانون فینا همه چیز به نفع ماست و توپ در زمین آن ها است، اما آن ها فعلا با قلدری این کار را نموده اند و کمیته ملی المپیک می تواند در این زمینه یاری بزرگی به واترپلو کند. مسابقات انتخابی المپیک است و ناظر مستقیم مسابقات هم IOC است.

قاسمی در سرانجام گفت: ما از 11 ماه قبل برای این مسابقات برنامه ریزی نموده بودیم. هزینه هایی که برای آمادگی شده از یک سو و فشار روحی و روانی بازیکنان تیم ملی واترپلو از سوی دیگر به ایران لطمه زده است. مسابقات که عقب افتاد مجبور شدیم دو بار بدن خود را به اوج آمادگی برسانیم که از این بابت ضربه خوردیم. در واترپلو که یک رشته سنگین است نمی گردد در طی یک ماه و نیم دو بار به اوج برسی. وقتی این اتفاق می افتد فشار روحی و روانی زیادی به بدن وارد می گردد. اکنون بحث ضرر اقتصادی یک طرف و بحث زحمت هایی که کشیده شده و فینا نادیده گرفته طرف دیگر است. رضوانی خودش ورزشی است و اکنون به شدت از ما حمایت می نماید و حامی بچه ها است. آرزوی هر ورزشکاری المپیک است که خیلی راحت قزاق ها این حق را از ما دریافتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 872

به "لژیونر واترپلو: قزاقستان چون از ایران می ترسید کرونا را بهانه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لژیونر واترپلو: قزاقستان چون از ایران می ترسید کرونا را بهانه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید