مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: ممکن است ویروسی تازه ظاهر گردد که قابل کنترل نباشد

به گزارش مجله کالارنا، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با این هشدار که ممکن است یک ویروس نو در مقطعی ظهور کند که قابل مهار نباشد، خواهان تقویت این سازمان برای مقابله با همه گیری های آینده شد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: ممکن است ویروسی تازه ظاهر گردد که قابل کنترل نباشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت هشدار داد که ممکن است یک ویروس نو در مقطعی ظهور کند که قابل مهار نباشد و خواهان تقویت این سازمان شد.

وی در جلسه وزرای بهداشت و دارایی گروه 20 گفت: این یک قطعیت بیولوژیکی است که در مقطعی، ویروس دیگری ظاهر می گردد که ما به سادگی نمی توانیم آن را مهار کنیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس سازمان دنیای بهداشت بعلاوه از جامعه بین المللی خواست تا از همه گیری کنونی درس بگیرند و برای همه گیری بعدی آماده شوند.

به گفته آدهانوم، برای این منظور، دنیا به یک سازمان دنیای بهداشت تقویت شده، توانمند و با حمایت اقتصادی پایدار احتیاج دارد، یک مکانیسم اقتصادی نو برای اطمینان از واکنش سریع به بیماری های همه گیر و مدیریت بهتر.

مدیرکل سازمان دنیای بهداشت به همین منظور از کشورها خواست تا از ایجاد هیأت تامین اقتصادی (برای مقابله با) تهدیدات سلامتی و امضای یک توافق نامه بین المللی الزام آور به لحاظ قانونی در مورد آمادگی و واکنش به همه گیری حمایت نمایند.

وی پیش تر با اشاره به تسریع شیوع انواع گونه های ویروس کووید-19 در دنیا هشدار داد در صورتی که در روش های مقابله با ویروس کرونا تغییر چشمگیری ایجاد نگردد، احتمالاً تا اوایل سال 2022، مجموع مبتلایان به کرونا در دنیا از 300 میلیون نفر نیز فراتر خواهد رفت.

سازمان دنیای بهداشت بعلاوه بارها از عدم وجود واکسن کرونا برای کشورهای کمتر پیشرفته ابراز تاسف نموده است.

اخیراً القیصر نماینده سازمان دنیای بهداشت در مصاحبه ای با روزنامه الاهرام تاکید نمود که برنامه اولیه سازمان دنیای بهداشت این بود که دو میلیارد دُز به وسیله مکانیسم کوواکس بین این کشورها توزیع گردد، اما رسیدن به این رقم غیرممکن شده، زیرا تقاضا بیشتر از فراوری است.

القیصر شرح داد که هدف ایمن سازی 10 درصد از جمعیت دنیا در سپتامبر 2021، 40 درصد در دسامبر و 70 درصد تا سال آینده محقق نشده است. وی با مثال زدن قاره آفریقا گفت که تا به امروز کمتر از یک درصد از ساکنان آن علیه کرونا واکسینه شده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1930

به "مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: ممکن است ویروسی تازه ظاهر گردد که قابل کنترل نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: ممکن است ویروسی تازه ظاهر گردد که قابل کنترل نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید